pci usb-kort virker ikke efter suspend-to-~
Fra : Morten Johansen

Dato : 27-04-02 20:05

Jeg har netop investeret i dette pci usb-kort,
http://www.sunix.com.tw/smio/product/usb/1071.htm, men når jeg benytter
suspend-to-ram og starter computeren igen, så virker kortet ikke
længere. Dette er lidt upraktisk, da min mus sidder på usb-kortet. Er
der nogen, der kender løsningen på problemet? Maskinen består i øvrigt
af et MSI K7T266 Pro-R med en 1,4 GHz T-bird, og musen er en Logitech
iFeel MouseMan.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-02 22:51

"Morten Johansen" <mbj99@civil.auc.dk> wrote in message
> [...]
> der nogen, der kender løsningen på problemet? Maskinen består i øvrigt
> af et MSI K7T266 Pro-R med en 1,4 GHz T-bird, og musen er en Logitech

Nu ved jeg jeg ikke hvilket styresystem du menytter.. XP?

Hvad mener du forresten med supend-to-ram? Har ikke lige hørt det før

Men jeg vil nu gætte på, at det er suspend mode du mener, hvor maskinen går
i svale?

Hvis det er XP, kan du bestemme hvilke enheder der må "slukkes" for, når man
vælger suspend...

Ikke alt hardware kan slukkes, og så bare kører videre...

Prøv at åbn device manageren, og find dit USB kort, vælg properties... og gå
til Power Management... her kan du så slå fluebenet væk: "allow the computer
to turn off this device to save power"

Håber det hjalp, eller ved jeg ikke lige...

Men det var nu dumt at invistere i et gammelt USB 1.1 kort, bare min mening

Fra : Morten Johansen

Dato : 27-04-02 23:05

Bjarke Hansen wrote:

> Nu ved jeg jeg ikke hvilket styresystem du menytter.. XP?

Jeg kører windows 2000

> Hvad mener du forresten med supend-to-ram? Har ikke lige hørt det før
>
> Men jeg vil nu gætte på, at det er suspend mode du mener, hvor maskinen går
> i svale?

Jo, computeren går i dvale, men i stedet for at gemme indholdet af RAM på
harddisken, så er der fortsat strøm på RAM i suspend-mode.

> [...]
> til Power Management... her kan du så slå fluebenet væk: "allow the computer

Er der nogen mulighed for at foretage disse indstillinger i win2000?

> Men det var nu dumt at invistere i et gammelt USB 1.1 kort, bare min mening

Ja, det var måske mere fremtidssikkert at købe noget USB 2.0, men det her var
billigere, og så havde de det i den lokale computerbiks.

Hilsen Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-02 23:10

> Er der nogen mulighed for at foretage disse indstillinger i win2000?

gå til egenskaber for "denne computer" altså højreklik og vælg egenskaber...
Der må der da være en enhedshåndtering, hvor du kan stille sådan noget.

Fra : Anders H Lund

Dato : 28-04-02 15:22

> [...]
> der nogen, der kender løsningen på problemet? Maskinen består i øvrigt
> af et MSI K7T266 Pro-R med en 1,4 GHz T-bird, og musen er en Logitech

Prøv evt. at opdatere driverne til kortet - det kan jo være at der kommet en
nyere version, hvor det du øsnker ikke er et problem.

/Anders