God skik ved ASP-prgrammering.
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 27-04-02 19:31

Hvad er egentlig god ASP-programmerings skik ?

Jeg er fornylig startet på ASP og laver sider med ASP-kode inde i "midten"
af siderne, og så var det jeg tænkte på om det er sådan man gør. Ikke fordi
det ikke virker, men hvad er god skik ? Laver man. f.eks. så meget ASP i
starten af siden og så lidt i midten / slutningen, eller hvad gør prof´er.
??

--
Venlig hilsen Rasmus Christiansen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-04-02 19:46

"Rasmus Christiansen" <c971458@student.dtu.dk> wrote in

> [...]
> gør. Ikke fordi det ikke virker, men hvad er god skik ? Laver man.
> f.eks. så meget ASP i starten af siden og så lidt i midten /

jeg kan da give dig et par pointers:

De første linier i dit program bør være:

<%@Language=VBSCript%> (eller JScript)
<%
option explicit

Dernæst sørger du for at give dine variable navne med mening ... dvs ikke
fx

dim var1

men fx i stedet

dim strSQL

Så man kan se, at variablen indeholder en streng.

Og så sørger du for at anvende funktioner og subs i passende omfang.

Om du skal have din ASP i én stor klump eller i flere er vist et
religionsspørgsmål. I IIS4 var det vist et preformance-problem med mange
klumper ... men det skulle ikke være et problem på IIS5.

Der er sikkert flere ting, men det var hvad jeg lige kunne komme på :)

--
Jesper Stocholm

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 25-07-02 15:07

On Sat, 27 Apr 2002 20:30:37 +0200, "Rasmus Christiansen"
> [...]

>starten af siden og så lidt i midten / slutningen, eller hvad gør prof´er.

God skik er at holde koden så adskilt fra grænsefladen som muligt. Det
er praktisk talt umuligt i ASP, da koden jo en inline, men jeg gør
selv det, at jeg placerer så meget logik i toppen af siden inden
<HTML>. Det fremmer overskueligheden.

Med venlig hilsen,
Søren Lund Jensen