Ny tabel i Access database, how?
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 27-04-02 19:06

Hejsa

Jeg har en Access database til nogle kunder. Hver kunde har en tabel for sig
i databasen hvor der står nogle kolonner (Dato, Tid, Kode, Beskrivelse,
Medarbejder), og indtil videre har jeg manuelt tilføjet en ny tabel når der
kom en ny kunde, men da dette er en smule besværligt, kunne jeg godt tænke
mig at vide hvordan man gjorde det ved bare at indtaste et navn i en form,
og så trykke på submit.

Jeg har kigget diverse tutorials o.lign. igennem, men de laver alle sammen
bare en ny record i en eksisterende tabel, men jeg vil have en helt ny
tabel. Så, hvordan gør jeg?

Mvh. Jacob

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 27-04-02 20:11

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsen@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har kigget diverse tutorials o.lign. igennem, men de laver alle sammen
> bare en ny record i en eksisterende tabel, men jeg vil have en helt ny
> tabel. Så, hvordan gør jeg?

Hvorfor er det du vil have en ny tabel?
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Ordbog: Formgiver = Person der giver bagerudstyr væk.

Fra : Jan Larsen

Dato : 27-04-02 22:11

Noget a al

create table Kunde
(
Kundenr integer,
Navn varchar(50),
Tlf integer,
Udlejningskode varchar(20)
);

Eller kig på
http://www.webcafe.dk/artikler/sql/opretdatabase/#opret_tabel

Mvh
Jan

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 27-04-02 23:40

"Jan Larsen" <jan_l@post12.tele.dk> wrote in message
> Noget a al
>
> create table Kunde
> (
> Kundenr integer,
> Navn varchar(50),
> Tlf integer,
> Udlejningskode varchar(20)
> );

Ok, jeg prøvede med følgende:

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("\db\data.mdb")
Conn.Open DSN

strsql = "CREATE TABLE Person (LastName varchar(30),FirstName
varchar,Address varchar,Age int(3))"

conn.Close
Set conn = Nothing

Bare for at lave et eksempel, men lige meget hvad får jeg følgende fejl i
IE:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x590 Thread 0x420
DBC 0x20254fc Jet'.
/asp/tid/test.asp, line 13

Line 13 er strsql ="....

Mvh. Jacob Nielsen

Fra : Jan Larsen

Dato : 28-04-02 00:47

> [...]
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
> registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x590 Thread 0x420

Dette virker.....

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("data.mdb")
Conn.Open DSN

strsql = "create table Kunde(Kundenr integer,Navn varchar(50),Tlf
integer,Udlejningskode varchar(20))"
Conn.Execute(strsql)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Mvh Jan

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 27-04-02 23:36

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> wrote in message

> "Jacob Nielsen" <jacob.nielsen@get2net.dk> wrote in message
>
> Hvorfor er det du vil have en ny tabel?

Fordi jeg er besværlig ;)

Næ, jeg kunne vel også bare lave det i én tabel, men nu har jeg allerede en
7-8 tabeller med en del records i, og gider ikke lave en helt ny database og
flytte dem derover i, derfor :)

Mvh. Jacob

Fra : Allan

Dato : 27-04-02 23:00

Du skal kikke lidt på ADOX, som vil være din ven i dette tilfælde. Den kan
lave DDL operationer.
Allan Bach