Dele printer via Samba til Windows maskine~
Fra : Brian Ipsen

Dato : 27-04-02 17:31

Hej!

Hvordan griber jeg tingene an, hvis jeg vil have Samba til at styre
en Canon BJC3000, som windows maskiner skal kunne skrive ud på ??
Jeg er klar over, at printeren skal deles via samba-konfigurationen,
men skal der specielle drivere på Linux maskinen, eller skal man køre
raw-mode (eller lignende) fra Windows over mod Samba maskinen ?

/Brian

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 27-04-02 18:13

Brian Ipsen <spammers@nowhere.net> writes:

> [...]
> men skal der specielle drivere på Linux maskinen, eller skal man køre
> raw-mode (eller lignende) fra Windows over mod Samba maskinen ?

Det nemmeste plejer at være at sætte den op som virtuel PostScript
printer. Eller rettere: det var det indtil RedHat fumlede med sine
printerkonfigurationsværktøjer i 7.1. Er der nogen der har styr på
hvor den sag står?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-04-02 20:27

Brian Ipsen wrote in <edklcuk4qf8v0kmfsubv6qkrco8smd1s7m@4ax.com>:
> Hvordan griber jeg tingene an, hvis jeg vil have Samba til at styre
> en Canon BJC3000, som windows maskiner skal kunne skrive ud på ??

Jeg har brugt webmin til at klare det for mig.
Med webmin har jeg sat printeren op, og efterfølgende delt den, også med
webmin.

Den driver man vælger, har tilsyneladende ingen betydning for andet end
lokale udskrifter. Fx. har jeg vist valgt en text-only driver eller sådan
noget, og kan ikke selv udskrive på min printer. Men alle andre i huset
kan. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Brian Ipsen

Dato : 27-04-02 21:55

On Sat, 27 Apr 2002 21:26:44 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> [...]
>lokale udskrifter. Fx. har jeg vist valgt en text-only driver eller sådan
>noget, og kan ikke selv udskrive på min printer. Men alle andre i huset

Men hvordan er den så sat op på Win maskinerne ? Som RAW ??

/Brian

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-04-02 22:28

Brian Ipsen <spammers@nowhere.net> wrote:

>Men hvordan er den så sat op på Win maskinerne ? Som RAW ??

På mine står den til EMF.

Pointen er, at Windows-maskinen selv genererer en fil til
printeren, så Linux-maskinen skal ikke gøre andet end at sende
den umodificeret videre til printeren. Derfor er det forholdsvis
ligegyldigt, om Linux-maskinen selv kan snakke den pågældende
printers sprog.

--
Allan

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-04-02 23:19

Brian Ipsen wrote in <a04mcu05vqo4dl1gv8cqsk6pgn0hjv8597@4ax.com>:
> Men hvordan er den så sat op på Win maskinerne ? Som RAW ??

Øhm... Jeg tror kun der er én måde at gøre det på...
Installere printer-driveren og angive "netværkssti"...

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0