er WIN XP skidt til filoverførsel
Fra : Bo

Dato : 27-04-02 14:19

Jeg har et lille netværk med nogle maskiner med SMC9432 netkort, de sidder
samlet i en switch.
der er WIN XP på og maskinerne er opsat med IP, subnet, gateway og DNS.
Når jeg mapper et drev og vil flytte en fil fra "a" til "b" går det meget
langsomt, vil tro det er omkring 1mb/sek, og det er sku langsomt syntes jeg.
Hvis jeg starter en ftp-server på "a" og logger på med "b", kan jeg hente
samme fil med mellem 5 og 7 mb/sek.

Der er:

Klientprog til MSnetværk
Fil og udskriftdeling
QoS-pakkeplanlægning
TCP/IP

under elementer på netkortet. Og kortet er sat til "auto" i
egenskaber/avanceret.

Nogen ideer ??, da det er lidt træls at køre FTP i lan.

Bo

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 27-04-02 14:22

WinXP hugger default 20% af din båndbredde til QoS - men om det alene er dit
problem er svært at sige. Du kan da give det et forsøg..

This will help increase your bandwidth for any network connection.

1. Make sure your logged on as actually "Administrator". do not log on with
any account that just has administrator privileges. To log in as an
administrator:
-click on start->logoff->logoff
-in the logon screen hold Ctrl+Alt+Del.
-in the user field type 'Administrator' <-case sensitive.
-in the password field type the password for the administrator (if you don't
have one leave blank)
-press ok

2. Start - run - type gpedit.msc
3. Expand the "local computer policy" branch
4. Expand the "administrative templates" branch
5. Expand the "network branch"
6. Highlight the "QoS Packet Scheduler" in left window
7. In right window double click the "limit reservable bandwidth" setting
8. On setting tab check the "enabled" item
9. Where it says "Bandwidth limit %" change it to read 0-- Click apply, OK,
exit gpedit.msc
10. Go to your Network connections (start->my computer->my network
connection-> view network connections). Right click on your connection,
choose properties then under the General or the Networking tab (where it
lists your protocols) make sure QoS packet scheduler is enabled.
11. Reboot , now you are all done.

Fra : Bo

Dato : 27-04-02 14:51

"Uffe S. Callesen" <usc@lite.dk> skrev i en meddelelse
> WinXP hugger default 20% af din båndbredde til QoS - men om det alene er
dit
> problem er svært at sige. Du kan da give det et forsøg..

Tak det er nu gjort, men det var desværre ikke det .
Jeg har lige installeret Du-meter, og det viser at hastigheden svinger MEGET
mellem 300 kb/sek og 3 mb/sek, det svinger op og ned konstant.

Bo

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 27-04-02 14:59

Lyder underligt - hvordan ser det ud med softwaren på de 2 PC'er - kører der
antivirus programmer på dem eller lign. der kan have problemer med at følge
med ?

Fra : Bo

Dato : 27-04-02 15:30

> [...]
der
> antivirus programmer på dem eller lign. der kan have problemer med at

"a" er WIN XP og spil, "b" er WIN XP med en mailserver og noget Mirc.

Bo

Fra : Garlic

Dato : 29-04-02 08:51

"Bo" <bo@sursok.dk> wrote in

> [...]
> langsomt syntes jeg. Hvis jeg starter en ftp-server på "a" og logger
> på med "b", kan jeg hente samme fil med mellem 5 og 7 mb/sek.

Hej Bo !
Er dine diske defragmenteret ?
Jeg kører selv Windows 2000 på 2 maskiner og det kan gøre stor
forskel hos mig, hvis ikke diskene er lavt fragmenteret.

mvh Lars