Problemhoppe....
Fra : Mikkel

Dato : 27-04-02 13:26

Vi har anskaffet os en avlshoppe med super papirer. Vi har problemer med at
få hende i fol. For to år siden fik hun en naturlig bedækning og kom
øjeblikkelig i fol. Sidste år prøvede vi så med kølesæd ved hver brunst, men
desværre uden resultat.
Kan det virkelig være rigtigt at hoppen ikke kan insimineres?

Gode råd?

Mvh.
Pia Thrane

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-04-02 10:29

In article <3cca97f5$0$78805$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mikkel wrote:
> [...]
> få hende i fol. For to år siden fik hun en naturlig bedækning og kom
> øjeblikkelig i fol. Sidste år prøvede vi så med kølesæd ved hver brunst, men

Hvor gammel var hesten da i købte hende. Har sælger selv opgivet at
få hesten i fol ?

> Kan det virkelig være rigtigt at hoppen ikke kan insimineres?

Ja da, der findes jo også en del ufrilligt barnløse kvinder i
danmark.

> Gode råd?

Snak med en dyrlæge. Det kunne være en virus af en eller anden
art.

JonB

Fra : Tanja Bromley

Dato : 29-04-02 09:57

"Mikkel" <mikkel@thrane.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> desværre uden resultat.
> Kan det virkelig være rigtigt at hoppen ikke kan insimineres?

Ligesom nogle køer ikke vil blive drægtige ved insemination, men straks
bliver det ved naturlig løbning - ligeledes kan det vel forholde sig med
heste ?
Prøv naturlig bedækning igen, når det nu har lykkedes før. - Der er jo ikke
nødvendigvis noget galt med hoppen ... hun vil såmænd sikkert bare ha' "the
real thing"

/Tanja

Fra : Jeanette

Dato : 16-05-02 20:33

har i prøvet at få hende sprøjtet ???

Fra : Heidi Falch

Dato : 17-05-02 21:50

Jeanette <Galantrengoring@12Mail.dk> skrev:
> har i prøvet at få hende sprøjtet ???

Kan godt være, det bare er mig...men hvad skal hun sprøjtes med/mod og
af hvilken grund?

--
Knus

Trolden

Fra : Jeanette

Dato : 19-05-02 20:05

HEJ IGEN

det jeg mener er

nogen hopper viser de er hestegale men det er ikke alle hopper der bliver
rigtig i brynst
her kan dyrelægen sprøjte den i rigtig brynst og faktisk hjælper det 8 ud at
10 heste
normalt vil der ske at når hoppen først har fået et føl så er der ikke
problemer med det mere nogen hopper er meget svære

VH
J.N