Montering af en Silverado køler på en 2100~
Fra : WormMan

Dato : 27-04-02 12:15

Hejsa

Er der nogen der kender en URL, der går på montering af CPU + Køler +
hvordan kølepasta'en skal sidde osv. Altså jeg søger en slags guide kan man
godt sige. Det skal lige side at det er en Noise control Silverado + en AMD
2100 XP + Et stk ASUS A7v333 bundkort.

På forhånd tak

Peter

Fra : Sven

Dato : 27-04-02 13:54

> [...]
man
> godt sige. Det skal lige side at det er en Noise control Silverado + en

Hvad er det du vil vide? Jeg har den omtalte konfiguration, dog med en 2000
XP cpu.Mht kølepasta, skal du komme et TYNDT lag på selve cpu-kernen. Det
allerbedste er at vaske kernen af i f.eks sprit, og så lade helt være med at
røre den mere med fingerne, så får kølepasta'en den bedste kontakt. Kom så
en lille smule på midten af kernen, og glat det ud med en tændstik eller
lign. blødt materiale (brug IKKE en skruetrækker!!). Sølvpladen på
Silverado'en skal også vaskes af, og derefter er det bare at klemme den ned
i holderne. En Silverado 50 er rigeligt til at holde denne cpu kølig

Held og lykke.

Sven

"WormMan" <pclausen@mail.dk> skrev i en meddelelse

Fra : WormMan

Dato : 27-04-02 15:36

Okay jeg har nemlig lige læst at silverado højest kan køle en 1500 mhz.
Eller kan den godt køle min 2100+ XP som er på 1733 mhz. Og mht.
kølepasta'en findes der ikke nogle billeder af det, der viser helt præcist
hvor det skal placeres. Da det er en ret dyr cpu jeg har gang i her.

Mvh

Peter

Fra : Esben

Dato : 27-04-02 16:15

> [...]
> XP cpu.Mht kølepasta, skal du komme et TYNDT lag på selve cpu-kernen. Det
> allerbedste er at vaske kernen af i f.eks sprit,

Husholdningssprit er ikke så smart at bruge, da det efterlader et tyndt
fedtlag. Isopropylalkohol eller hva det nu hedder er nok bedre.

--
Esben

Fra : WormMan

Dato : 27-04-02 17:41

Kan det ikke være lige meget. Da CPU'en ligger i statisk pose og er ikke
blevet berørt af fingrer.