hjælp til lydkort
Fra : Kim Føhrby

Dato : 27-04-02 09:14

Jeg kan ikke få mit lydkort til at virke ordentligt med win xp.
Det skratter. Jeg har prøvet at hente de nyeste drivere og jeg har prøvet at
skifte slot. det er Creative pci 128. Jeg håber at der er nogle der kan
hjælpe.
Venlig hilsen Kim.

Fra : Gjøl

Dato : 27-04-02 09:35

"Kim Føhrby" <fohrby@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skifte slot. det er Creative pci 128. Jeg håber at der er nogle der kan

Du bør have lydkortet øverst og evt. net kort nederst, så der er så meget afstand
som muligt de to imellem.
Men inden skal du lige afinstallere driverne og lydkortet og så evt flytte om,
dernæst starter du op igen installere lydkortet og prøver om det er blevet bedre,
hvis det ikke hjælper så må du ind og opdatere på Creatives side igen, men af og
til er deres drivere todelte, så man kun lige ser den ene og så mangler den
sidste.
Det var hvad Creative foreslog mig, da jeg havde probleemr med Platinium Live

Fra : Kim Føhrby

Dato : 27-04-02 09:43

Det vil jeg prøve. Tak for hjælpen.
venlig hilsen Kim.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-02 09:46

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote in message

> Du bør have lydkortet øverst og evt. net kort nederst, så der er så meget
afstand
> som muligt de to imellem.

Nej, man bør have Lydkortet neders og netkortet øverst....

Lydkortet er det mest følsomme i Pc´en. Og fx graffikkortet er et støjende
kort.

Men det er nu nok ikke derfor.

Det er sikkert IRQ problemer af en art. Lydkortet skal helt have en IRQ for
sig selv. Og slet ikke gøre sammen med IDE controllerne osv.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-04-02 11:44

"Kim Føhrby" <fohrby@privat.tdcadsl.dk> skrev:
> Jeg kan ikke få mit lydkort til at virke ordentligt med win
> xp.

Der findes drivere på windows update.

> Det skratter. Jeg har prøvet at hente de nyeste drivere

Også dem fra windows update?

> og jeg har prøvet at skifte slot. det er Creative pci 128.

Ok, gør som en anden siger.
Sæt det nederst og netkortet midt i, der må ikke side
noget ved siden af AGP porten.

> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe.

Du har i hvert tilfælde fået nogle gode forslag.

/Mikael

Fra : Kim Føhrby

Dato : 27-04-02 12:05

Tak for hjælpen. det skratter stadig, men det er så lidt at jeg kan leve med
det.
mvh. Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-02 12:07

"Kim Føhrby" <fohrby@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Tak for hjælpen. det skratter stadig, men det er så lidt at jeg kan leve
med
> det.

Bliv ved med at prøve.... Det vil til sidst lykkedes..

Hvilket bundkort er det?

Og hvad sagde IRQ informationerne?

Fra : Anders H Lund

Dato : 27-04-02 15:16

> [...]
at
> skifte slot. det er Creative pci 128. Jeg håber at der er nogle der kan

Prøv en opdatering af dine grafikkorts drivere. Nogle grafikkorts
producenter gør sådan at grafikkortet får en højere prioritet på bussen (kan
ikke lige huske hvordan). Dette giver lidt ekstra ydelse på grafikkortet -
men kan betyde at lydkortet skratter.

Prøv det prøv det!

/Anders

Fra : Villy Jensen

Dato : 28-04-02 08:22

> [...]
at
> skifte slot. det er Creative pci 128. Jeg håber at der er nogle der kan

Har du prøvet om fænomenet forsvinder, hvis du lukker for 'diverse
baggrundsprogrammer' i din taskbar....

(mit lydkort lyder f.ex. fælt, indtil jeg slukker for
CPU temperatur monitor program ( VCool ))

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Kim Føhrby

Dato : 28-04-02 13:03

Hej. Jeg vil bare lige sige tak for alle de svar jeg har fået.
Jeg er ny i faget så uden jer havde jeg været tabt.
Venlig hilsen Kim.