TFT Touch - hvordan virker det?
Fra : Daniel Monin

Dato : 27-04-02 00:32

Hej,

er der en venlig sjæl der kan forklare mig, hvordan en touch funktion virker
i praksis?

Kan den erstatte tastaturet og kan man bare selv programmere de enkelte
områder, der er "touch"-bare?

mvh

Daniel

Fra : Thomas

Dato : 27-04-02 08:12

"Daniel Monin" <monin_daniel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
virker
> i praksis?
> Kan den erstatte tastaturet og kan man bare selv programmere de enkelte

Jeg har eksperimenteret lidt med sådan en touchskærm. Den erstatter faktisk
bare din mus, og virker som en af de der trykfølsommme pads der er på en
bærbar. Du behøver ikke programmere de enkelte touch områder, alt hvad der
kan klikkes på med en mus kan "touches" på skærmen.

Du sætter touchskærmen uden på din alm. skærm, installerer driveren og
kaliberer touchskærmen. Den kaliberers ved at den viser nogle områder på
skærmen, som du skal trykke på, når du har gjort det, har den synkroniseret
skærmen og din finger

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Anders H Lund

Dato : 27-04-02 15:21

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message

> [...]
> bærbar. Du behøver ikke programmere de enkelte touch områder, alt hvad der
> kan klikkes på med en mus kan "touches" på skærmen.

Lige en tilføjelse....

Hvis man så siger at der vises et billed af et tastetur på skærmen, så kunne
man bruge dette som et rigtigt tastetur.
Lommeregneren i Windows kommer også til at blive en mere "rigtig"
lommregner, da man nu kan trykke på tasterne af denne. Dvs. alle de steder
hvor man normalt kan bruge en mus, kan du bare trykke på selve skærmen i
stedet. Meget godt til fx forretninger, hvor der ikke er plads til at have
et tastetur - eller andre steder, hvor man ikke behøver lige så meget
præsistion, som du kan få med en mus.

/Anders