Nyt MB til Athlon
Fra : Arcana

Dato : 26-04-02 23:20

Hejsan.

Jeg skal have købt et nyt MB til en Athlon 1GHz, og jeg vil gerne have et
med 4 IDE-kanaler, så jeg kan sætte mine diske op på hver sin (ikke RAID).

Jeg har kigget på ASUS' udvalg, men jeg er ikke helt sikker på, hvad der er
det bedste.

Er der nogen der har erfaring med nye ASUS'er - eller andre gode
alternativer?

Jeg skal kunne genbruge mine gamle PC133-klodser.

--
På forhånd tak,
arc@na

Fra : nevermind

Dato : 26-04-02 23:45

On Sat, 27 Apr 2002 00:20:24 +0200, "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov>
wrote:

> [...]
>alternativer?
>
>Jeg skal kunne genbruge mine gamle PC133-klodser.

det bedste er at købe ny RAM sammen med mobo.

og at få fat i et mobo med stabilt chipsæt

feks. kunne foreslås KG7-R (abit) men det er kun DDR RAM kombatibelt

brug RAM'en i din extra maskine eller lign.

Fra : Arcana

Dato : 27-04-02 15:07

"nevermind" <bulk-email@spamhosting.com> skrev i en meddelelse

> det bedste er at købe ny RAM sammen med mobo.

$$$$$....

Desuden er min anden maskine en bærbar, så 133-klodserne er nok lidt for
lange - hehe...

arc@na

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 27-04-02 00:08

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
> alternativer?
>
> Jeg skal kunne genbruge mine gamle PC133-klodser.

Vel, skal du bruke de gamle minnebrikkene og et HK m/4 IDE kontrollere så
begrenser du valget og jeg har bare en anbefaling.
Ta en kikk på ASUS A7V133
(http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v133/overview.htm#) som støtter 133MHz
RAM og 200/266MHz CPU-FSB samt har RAID-støtte (du behøver ikke å kjøre
RAID, kan brukes som vanlig IDE kontroller)
Jeg ville selv ha solgt de gamle minnebrikkene og invistert i DDR-RAM og
ASUS A7V333.

Fra : Arcana

Dato : 27-04-02 15:09

"Dr. Ahcir" <rgallagher@c2i.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> RAM og 200/266MHz CPU-FSB samt har RAID-støtte (du behøver ikke å kjøre
> RAID, kan brukes som vanlig IDE kontroller)

Tak!

> Jeg ville selv ha solgt de gamle minnebrikkene og invistert i DDR-RAM og
> ASUS A7V333.

Sagen er, at jeg HAR processoren, og ikke ret mange penge til hardware.

arc@na