Hvad koster et godt webcam ??
Fra : Jan

Dato : 26-04-02 18:29

Hej

Jeg overvejer at købe mig et nye webcam - har nu et AverMedia elite - men
der skal sku være MEGET lyst for der bliver nogenlunde - hvad koster et godt
webcam og hvilket mærke skal jeg vælge.
Kører med Windows XP.

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 18:41

"Jan" <jan@surfmail.dk> wrote in message

> Jeg overvejer at købe mig et nye webcam - har nu et AverMedia elite - men
> der skal sku være MEGET lyst for der bliver nogenlunde - hvad koster et
> [...]

Du kan jo købe et Digitalt DV kamera... og tilsluttet til din Firewire på
computeren, og bruge det som kamera

Jeg synes nu mit Philips ToUcam pro, er rimeligt godt.

Fra : Jan

Dato : 26-04-02 19:01

Nu havde jeg ikke regnet med at det skulle koste mig en bondegård !!

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-02 19:04

> Nu havde jeg ikke regnet med at det skulle koste mig en bondegård !!

Nej,se hvad jeg skriver

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-04-02 19:12

> [...]
> Jeg overvejer at købe mig et nye webcam - har nu et AverMedia elite - men
> der skal sku være MEGET lyst for der bliver nogenlunde - hvad koster et

Er du sikker på du ikke kan ændre lysfølsomheden på cam'et? Jeg har et
simpelt(og billigt) Sandberg USB webcam og den stiller selv på
lysstyrken....og det er den faktisk helt god til(efter min mening og set i
forhold til prisen på knap 300kr

MVH
Thomas

Fra : Peter_Gimm

Dato : 27-04-02 11:56

"Thomas Eg Jørgensen" skrev d. 26-04-02 19:12 dette indlæg :

> "Jan" <jan@surfmail.dk> wrote in message
> godt

Et FireWire WebCam giver meget hurtigere overførsler end de
"almindelige" webcams. Forskellen er at almindelige kan klare 30 frames
(billeder) i sekundet, mens et FireWire kamera klare det samme uden
komprimering, derved bliver billedet selvfølgelig meget bedre.
F.eks.
http://www.supplyforum.dk/adswebcam.html

Mvh
Peter