forslag til database
Fra : Debian User

Dato : 26-04-02 16:10

hej...
jeg skal lave en database over nogle brugere... men jeg er så kommet til
et problem, om hvordan jeg skal gemme en bestemt slags data...
altså jeg har en site, hvor man taster navn, alder og email.. og så skal
man kunne tippe andre venner... altså skrive en masse andre email ind..
men så kan jeg bare ikke finde ud af en smart måde at lagre alle disse
andre emails på.. om jeg skal lave en lang text column og så bare splitte
emailene ad med et "," eller noget... eller om der er nogle med en mega
fed ide ?!?

mange hilsner

   hollo <nisse@12move.dk>

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 26-04-02 16:36

Debian User <geekdk@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> lave en lang text column og så bare splitte emailene ad med et
> "," eller noget... eller om der er nogle med en mega fed ide ?!?

Hej Hollo

Jeg tror, at jeg vil foretrække en en-mange relation, da du kun vil
få rod med en "lang text column". Din ide bryder også med 1 normal
form.
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen