Apache - upper/lowercase i filnavne ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 26-04-02 14:26

Hej!

Jeg har en datablad-cdrom fra en halvleder producent, som jeg godt
vil have tilgængelig på en intern apache web-server... desværre ligger
det sådan, at filerne på CD'en er i lowercase, men alle referencer til
filnavne i HTM filer er uppercase.... findes der et eller andet modul
eller en option, som man kan få Apache til at se bort fra om filnavne
er upper- eller lower-case ?? Jeg er klar over, at det nok ikke er
lige til at gøre - men findes der ellers et script, som kan konvertere
alle filnavne i en biblioteks-struktur til uppercase ??

/Brian

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-04-02 14:33

Måske mod_speling? <http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_speling.html>

> men findes der ellers et script, som kan konvertere alle filnavne i
> en biblioteks-struktur til uppercase ??

Mon ikke du kan tilpasse en af onelinerne fra den senere tids mange
"for alle filer der hedder noget, gør noget" i *.eml-tråden?

Mvh.

--
"Hör du mig, hör du mig, kan du höra du mig? Adam Sjøgren
Allt det här är för dig" asjo@koldfront.dk

Fra : Brian Ipsen

Dato : 26-04-02 17:14

On Fri, 26 Apr 2002 15:33:29 +0200, spamtrap@koldfront.dk (Adam
Sjøgren) wrote:

>Måske mod_speling? <http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_speling.html>

>Mon ikke du kan tilpasse en af onelinerne fra den senere tids mange
>"for alle filer der hedder noget, gør noget" i *.eml-tråden?

Nu prøver jge lige at banke mod_speling ind i - så må jeg se, hvad der
sker.... tilsyneladende har halvleder-producenten heller ikke været
konsekvent med at anvende samme case på directory-referencer... Nogle
er lavet med første karakter i uppercase, andre med første karakter i
lowercase - og i html siderne er det samme directory, der peges på ..
wierd, de er vist blevet lidt for micros$oft venlige, og tænker ikke
på at andre (mere stabile ) operativsystemer og webservere
eksisterer...

/Brian