phpskole?
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 26-04-02 12:06

Hejsa!

Jeg ved godt at dette opslag nok hører til under dk.opslag.internet... men
mon ikke der er større chance for at få et svar her... det håber jeg og
prøver derfor at skyde spørgsmålet af *S*

Der skulle vel ikke være nogen af jer der har kendskab til en gratis
phpskole på nettet? Altså et sted hvor man kan lære php... ved hjælp af
opgaver og efterfølgende bedømmelser (rettelse) af opgaverne?
jeg ved det findet til f.eks. photoshop så det kunne jo være at det fandtes
til php også...

hvis ikke ja så kunne det jo være at der var nogen der blev fristet af ideen
så det kunne findes en gang i fremtiden! *S*

På forhånd tak
Mette

--
^~^
Har du vundet i Lotto før?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-04-02 12:56

> [...]
>
> hvis ikke ja så kunne det jo være at der var nogen der blev fristet af ideen
> så det kunne findes en gang i fremtiden! *S*

Jeg er da villig til at lave noget. Men vil nødig have udgifter ved det. Så skal
nok tjekke på om der er sponsorere? (Webhotel osv..)

mvh
Johan

Fra : -Martin-

Dato : 27-04-02 12:38

On Fri, 26 Apr 2002 13:55:59 +0200, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

>Jeg er da villig til at lave noget. Men vil nødig have udgifter ved det. Så skal
>nok tjekke på om der er sponsorere? (Webhotel osv..)

Jeg er også helt klart tændt på idéen ca 400,- for en prøve på
brainbench er FOR meget

Hvad med et samarbejde med webcafe.dk?

Det er jo dem man snakker mest om her i gruppen af danske PHP sider.

MEN ellers så vil jeg give plads på mit webhotel hos a0.
Dog kun 50mb plads og 10mb mysql!

Og måske skulle vi få lavet noget opensource på sourceforge.net ?

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 27-04-02 16:42

> Jeg er også helt klart tændt på idéen

Ihh... altså.. hvis i nu finder ud af at i har lyst til at lave denne
phpskole.. så kan i nemt bruge mig som prøveklud.. mit kendskab til php er
meget begrænset.. så kan jeg forstå det... ja.. så kan alle! *G*

Mvh Mette

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 26-04-02 13:00

http://www.brainbench.com/ har lavet en php4-test. Den koster dog 50 $,
dette er lige i overkanten, for jeg tog den da den var gratis. Jeg har i
hvert fald et bevis på at jeg har bestået testen ét eller andet sted på mit
værelse.

Find den på http://www.brainbench.com/xml/bb/common/testcenter/alltests.xml

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-04-02 11:03

Mette Frederiksen wrote:
> hvis ikke ja så kunne det jo være at der var nogen der blev fristet af ideen
> så det kunne findes en gang i fremtiden! *S*

Hmm - jeg er også fristet af ideen - jeg har desværre bare svært ved at
se hvordan det kan hænge sammen - problemet er, at lige så snart man
skal have personlig feedback så er der altså en der skal sætte sig ned
og arbejde med din kode - og der sker meget lidt med under 1 times
indsats

Derimod skulle noget a la w3schools.com's tutorials være overkommeligt -
og jeg vil gerne være med til det... Spørgsmålet er om vi kan gøre det
ret meget bedre end webcafe og nyhedsgrupperne (samt webcafes fora, hvor
der er ret kvalificeret feedback!) gør det tilsammen?

Derudover: Mette (og eventuelle lurkere i en lignende situation) - er i
klar over at der findes en del samlinger af kode, forum og tutorials på
området? - jeg nævner i min prioriterede rækkefølge

http://www.webcafe.dk # på dansk - gode tutorials om både php og mysql

http://www.devshed.com # stor international portal

http://netcoders.dk # meget stor kode-portal - når man har klikket på et
emne i menuen til venstre kommer der en lokalmenu ovre til højre - hvor
man kan finde fx "links" - og der er meget at hente her!

http://www.phpbuilder.com #en rimeligt stor international portal, dog
med et til tider selectivt udvalg. Til gengæld virker det der er der ret
godt!

http://www.udvikleren.dk/ # Der er nogle OK ting her, og den er på
dansk, men der er ikke ret meget som man ikke kan finde andre steder -
endnu...

Det var en lille liste af mine anbefalede links - rettelser og
tilføjelser modtages med glæde.

Jeg håber at I kan bruge det til noget!

mvh

Jesper Brunholm

--
IT-Vest Odense: <http://www.it-vest.sdu.dk/cim/>

Fra : -Martin-

Dato : 29-04-02 15:55

On Mon, 29 Apr 2002 12:03:21 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> [...]
>ret meget bedre end webcafe og nyhedsgrupperne (samt webcafes fora, hvor
>der er ret kvalificeret feedback!) gør det tilsammen?

Ja da tutorials er der tonsvis af på nettet

MEN nu ved jeg ikk om du har prøvet at tage et certifikat hos
brainbench.

Men det er det jeg godt kunne tænke mig at lave en GRATIS version af.

BtW hvis du ikk har prøvet brainbench's tests endnu, så prøv at tage
den gratise html3 test. Så kan du se hvad JEG mener med en brainbench
look a like på dansk og gratis :)

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-02 22:19

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> endnu...
>
> Det var en lille liste af mine anbefalede links - rettelser og

De HELT store :

http://sourceforge.net 38,943 Open Source projekter samlet på eet sted,
heraf næsten 4.000 PHP

http://www.hotscripts.com/ også ca. 4.000 PHP projekter, men her er både