Peer 2 Peer og delt ADSL
Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-04-02 09:48

Hey,

Er der nogen der har erfaringer med folk der benytter Peer to Peer
programmer som f.eks. Grokster, Edonkey m.m. Og samtidig har delt en XDSL
Inet forbindelse?

Hvad hvis 6-8 deler en 2mbit og nogen begynder at benytte P2P programmer og
henter film m.m. Skal man være bekymret, eller kan en god/router switch
klare dette?

Jeg vil gerne undgå at lukke helt for de porte der bliver brugt til dette.

Er der i det hele taget grund til bekymring?

Alle feedback og kommentarer er meget velkomne
Michael

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 26-04-02 10:13

"Michael Andreasen" <maskinen@hotmail.com> wrote in message

> nogen begynder at benytte P2P programmer og
> henter film m.m.
>
>Skal man være bekymret

Ja, du bør være bekumret, hvis 'film m.m' er ulovlige kopier af musik, spil,
film eller andet ophavsretligt beskyttet materiale.

--
Mvh HAA.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 26-04-02 10:16

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> bekumret

Nej...du skal absolut ikke være 'bekumret', men derimod 'bekymret'

--
Mvh HAA.
Nu skal jeg altså snart have købt det kb med indbygget stavekontrol.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-04-02 11:15

"Michael Andreasen" <maskinen@hotmail.com> skrev....

> Hvad hvis 6-8 deler en 2mbit og nogen begynder at benytte P2P
> programmer og henter film m.m. Skal man være bekymret, eller kan
> en god/router switch klare dette?

Nu skriver du ikke præcis hvad det er du er bekymret for, men hvis du
er bange for båndbredde, så har du godt grund.

Jeg har forgæves søgt efter et bestemt stykke musik som
pladeselskabet på CD udgivelsen har fjernet i forhold til den
oprindelige LP(Yazoo, Upstairs At Eric's: I Before E Except After C),
og derfor bla.a haft diverse P2P programmer installeret.

Problemet er ikke download, men at andre brugere blokerer din upload,
og dermed sløver din forbindelse.

Jeg løste det ved ikke at tilbyde nogle filer selv, hvilket måske
også er forklaringen på at jeg aldrig fandt det ønskede stykke musik.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm