Petrea eftersøges
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-02 03:35

Troværdig kilde (min far) siger, at hans mor Petrea Jørgensen er født
i Sir sogn, Hjerm herred, den 11. nov. 1888.

Kirkebogen (mikrokort) vil ikke indrømme det. Der er slet ingen piger
født i sognet den måned.

Vi ved, hun senere har boet i Hjerm, der er min far født, og igen
senere i Holstebro, hvor hun døde i 1984.

Hun havde en søster P(o/a)uline.

Er der nogen af jer, der 'færdes på de samme kanter', der er stødt på
noget, der kan give os et fingerpeg?

www.aner.dk/

Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 26-04-02 08:08

Jeg har tidligere fået at vide, at Siir og Naur sogn har hørt sammen, men
hvornår ved jeg ikke.
mvh Simon

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-02 18:46

Niels Erik Simonsen skrev:

>Jeg har tidligere fået at vide, at Siir og Naur sogn har hørt sammen, men
>hvornår ved jeg ikke.

Der ligger måske en mulighed gemt.

www.aner.dk/

Fra : dannebrog

Dato : 26-04-02 11:10

Skriv til kirkekontoret i Holstebro og udbed dig en 'fuldstændig udskrift'
af indførslen vedrørende hendes død. Hun jo født for 114 år siden, så det
har du krav på.

Deri bør det været anført hvor og af hvem hun er født.

Med venlig hilsen - og go' Bededag
fra

Ulrich

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk
dannebrog@post.tele.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-02 18:47

dannebrog skrev:

>Skriv til kirkekontoret i Holstebro og udbed dig en 'fuldstændig udskrift'
>af indførslen vedrørende hendes død. Hun jo født for 114 år siden, så det
>har du krav på.

Smukt. Der burde være nogle oplysninger.

www.aner.dk/

Fra : Henning Jensen

Dato : 27-05-02 13:00

Hvad med at finde hende konfirmeret i stedet? Såvil der nok være
henvisn9inger til fødselssogn.
Mvh Henning Jensen
Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aacasc.9o.1@kajsvenningsen.dk...

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-05-02 18:13

Henning Jensen skrev:

>Hvad med at finde hende konfirmeret i stedet? Såvil der nok være
>henvisn9inger til fødselssogn.

Vi fandt hende i nabosognet Naur.
Hun må jo selv have ment, hun boede i Sir, men kirken at hun hørte til
Naur.

www.aner.dk/