spørgsmål til exec()
Fra : Jan

Dato : 26-04-02 01:21

Hey

Jeg har rodet lidt med at få WinAmp til at starte fra en webside, der ligger
på en localhost, det køre også fint nok, lige bortset fra at WinAmp, kun
køre som en process, jeg kan ikke komme til den, uden at skulle igennem
taskmanager hvor jeg så kan lukke den.

Her er den simple kode:

$command1 = '"c:\\program files\\winamp\\winamp.exe"';
$command2 = '/add';
$command3 = 'http://127.0.01/test/02.mp3';

exec("$command1 $command2 $command3");

Hvordan får jeg den til at starte således at jeg kan "se" WinAmp.

Jeg synes at jeg har prøvet med forskellige funktioner (shell_exec, system)

Jan H. Mikkelsen
email: janhm@email.dk
msn: jabbasrealm@hotmail.com

Fra : Henrik Hansen

Dato : 26-04-02 18:37

"Jan" <jabba@thehutt.net> wrote:

> exec("$command1 $command2 $command3");
>
> Hvordan får jeg den til at starte således at jeg kan "se" WinAmp.
>
> Jeg synes at jeg har prøvet med forskellige funktioner (shell_exec, system)

AFAIK, så kan man ikke starte gui programmer fra php, hvert fald ikke
så de popper frem på skærmen.

--
Henrik Hansen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-04-02 10:20

Jan wrote:
> [...]
> på en localhost, det køre også fint nok, lige bortset fra at WinAmp, kun
> køre som en process, jeg kan ikke komme til den, uden at skulle igennem

Hej - jeg har ikke ret meget styr på det du snakker om, så tilgiv mig
hvis det her er et skud i tågen... Jeg har lige læst i devsheds
nyhedsbrev at php kan håndtere com-objekter... det må da være
interessant i den sammenhæng? - artiklen skulle være at finde her:

PHP and COM
In PHP: <http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/>

mvh

Jesper Brunholm