Kan ikke åbne <www.teledanmark.dk> med IE ~
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 26-04-02 00:04

Mystisk.
Når jeg går ind på <www.teledanmark.dk>, får jeg blot en blank side -
ingen fejlmedddelelser. Statuslinien siger blot 'udført'.
Dette sker med IE 6.0 under WinXP.

I aften prøvede jeg det samme med IE 6.0 på Win98, og her virkede det ok.

Kan dette være et problem i opsætningen, og da hvor?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : alice_trauelsen

Dato : 26-04-02 08:23

Hej Kjeld
Jeg bruger også IE 6.0 under WinXP men jeg kunne godt komme ind på
siden, har du prøvet igen, for det kunne jo også være at det var
Teledanmark's side der havde været nede, da du prøvede, det er sket før.

Mange hilsner
Farmor Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 26-04-02 10:10

Den 26/04-2002 klokken 07:22, skrev "alice_trauelsen"
<alice_trauelsen.news@kandu.dk> i
<Yb7y8.5033$HZ2.377761@news000.worldonline.dk>:

> Jeg bruger også IE 6.0 under WinXP men jeg kunne godt komme ind på
> siden, har du prøvet igen, for det kunne jo også være at det var
> Teledanmark's side der havde været nede, da du prøvede, det er sket før.

Dette var også min første tanke.
Men, efter 2 dages forgæves forsøg, prøvede jeg så lige med Win98, og dér
fungerede det.
Under WinXP svigter det stadig.
Begge browsere er automatisk opdaterede med de nyeste rettelser, så man
fristes til at tro, at det er én eller anden lille spidsfindighed i min
opsætning?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Bent Nielsen

Dato : 26-04-02 20:06

> [...]
>
> I aften prøvede jeg det samme med IE 6.0 på Win98, og her virkede det ok.
>
> Kan dette være et problem i opsætningen, og da hvor?

Jeg har nøjagtig samme problem, og har heller ikke fundet løsningen endnu.
Se endvidere mit indlæg fra den 16/4.

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 26-04-02 23:30

Den 26/04-2002 klokken 21:06, skrev "Bent Nielsen"
<bent.nielsen@tdcspace.dk> i
<3cc9a517$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Jeg har nøjagtig samme problem, og har heller ikke fundet løsningen
> endnu. Se endvidere mit indlæg fra den 16/4.

Beklager, den havde jeg ikke set.
Ja, det er nøjagtig samme problem her.

Forøvrigt samme problem med <http://www.boligsiden.dk/homepage.htm>.
Her kan man ikke vælge amt på kortet, og så kan man bare ikke komme
videre

Den har tidligere fungeret ok. Husker desværre ikke hvornår, men det er
nok en 3-4 uger siden.
Prøvede lige på Win98. Her virker den fint.

Forsøgte at lave en systemgendannelse på WinXP fra _før_ den sidste IE 6.0
fix blev installeret. Dette kan ikke lade sif gøre. Den fejler

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kenneth

Dato : 27-04-02 09:24

Hejsa,

jeg har netop læst jeres indlæg, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind,
for jeg oplever nøjagtigt det samme. Jeg prøvede at gå tilbage til IE 5.5.
og så kunne jeg igen både opdatere og se Tele Danmarks side.

Efter igen af have installeret IE6.0 kan jeg hverken se Windows Update eller
TDC's side.... der står bare udført nede i bundlinjen. Jeg fatter det
ikke....

Nuvel, jeg bruger ikke verdens bedste styresystem (ME), men alligevel.......
Håber der er nogle der ved, hvad der kan være galt.... BTW: Kan i bruge
Windows Update???

Mange hilsner

Kenneth

myhome@worldonline.dk

---

Fra : Bent Nielsen

Dato : 28-04-02 18:49

> [...]
alligevel.......
> Håber der er nogle der ved, hvad der kan være galt.... BTW: Kan i bruge

Jeps, her er der godt nok ingen problemer med dette.

Mvh Bent

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 04-05-02 12:21

Den 27/04-2002 klokken 10:23, skrev "Kenneth"
<myhome@PLEASEREMOVETHISworldonline.dk> i
<yety8.10$bV3.646@news.get2net.dk>:

> [...]

> Nuvel, jeg bruger ikke verdens bedste styresystem (ME), men
> alligevel....... Håber der er nogle der ved, hvad der kan være galt....

Ja, det virker fint her - både på Win98 og XP.

Jeg troede jeg var smart. Ville afinstallere IE 6.0 helt, og derefter
geninstallere IE 6.0 fra en 'Alt om Data' CD-rom. (Min WinXP IE 6.0 _har_
jo tidligere virket).
Men, det er ikke så let at slippe af med den. Fik under geninstallation
beskeden, at den nyeste IE 6.0 allerede _var_ installeret.

Efter nærmere overvejelse er jeg nu kommet til den konklusion, at det ikke
er selve IE, der er problemet - men Javascript.

Prøv at gå ind på
<http://www.home.dk/siab.asp?o_id=5124&visbolig=true&sagsnummer=104-3624>

Virker fint på Win98, men på XP er der følgende fejl:

1. Lige under det øverste røde felt (med rulleteksten) er der et hvidt
felt, som mangler 6 pulldown menuer.

2. Klikker man herefter på 'Plantegning', og derefter fører musen til
højre, står der 'Udført' i statuslinien. Fører man derefter musen hen
over en af de fire andre muligheder, står der 'Der opstod en fejl på
siden' i statuslinien.

3. Klikker jeg nu på selve plantegningen for at få den i fuld størrelse,
sker der intet. Jeg får blot den samme fejl i statuslinien.

Tyder alt dette mon ikke på, at der er et Java problem?

Var der ikke noget med, at IE 6.0 ikke blev leveret med Java? (Men den
virker jo på Win98).
Hvor og hvordan starter jeg fejlsøgningen? Skal jeg futte over i Java
gruppen?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Bent Nielsen

Dato : 04-05-02 22:54

Virker fint her, men stadig ikke www.teledanmark.dk

> [...]
> virker jo på Win98).
> Hvor og hvordan starter jeg fejlsøgningen? Skal jeg futte over i Java

Du kan downloade SUN's java her
http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html
eller fra Microsoft her
http://www.microsoft.com/java/vm/dl_vm40.htm

Nu har jeg haft min Firewall afinstalleret, men stadig uden held.
PopUpCop og FixIt antivirus er disabled, men ligeledes uden held.

Mvh
Bent

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 05-05-02 10:02

Den 04/05-2002 klokken 23:54, skrev "Bent Nielsen"
<bent.nielsen@tdcspace.dk> i
<3cd45887$0$11907$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Du kan downloade SUN's java her
> http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html
> eller fra Microsoft her
> http://www.microsoft.com/java/vm/dl_vm40.htm

Tak.
Nu har jeg installeret SUN's, men det gjorde ingen forskel, lige bortset
fra, at ved ovennævnte punkt 2, står der nu 'Aplet Lysavis started' i
statuslinien.

Jeg har også læst om "Murder on the Java express" på
<http://www.cnet.com/software/0-3227883-8-8580844-3.html?tag=st.sw.3227883-8-8580844-1.txt.3227883-8-8580844-3>,
samt Q168866.
Der er ingen problemer med spillet Bejeweled på
<http://zone.msn.com/bejeweled/>, så iflg. Micro$oft må det dreje sig om
en fejl på et enkelt websted.
Dette tvivler jeg på, da det drejer sig om flere websteder.
Og husk, det virker altsammen upåklageligt med IE 6.0
under Win98.

Jeg er løbet tør for ideer

Med venlig hilsen,
Kjeld