Forslag til køb af CPU, MB, ram og køler.
Fra : Pipeline

Dato : 25-04-02 23:30

Jeg har 3000kr. jeg skal have brugt på en opgradering af PC´en. Det er til
allround brug (spil, billed/lydbehandling, kontor etc.). Jeg skal bruge:
MB (helst Asus)
CPU
CPU køler
Ram, 256mb (hvis MB kører med DDR, ellers har jeg rigeligt SD-ram).

Hvad kan I anbefale, og hvad skal jeg undgå?

--
Hilsen/Regards
Pipeline

....There are flies on the windscreen...

Fra : Deaster

Dato : 25-04-02 23:30

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ram, 256mb (hvis MB kører med DDR, ellers har jeg rigeligt SD-ram).
>
> Hvad kan I anbefale, og hvad skal jeg undgå?

Det er ret sjovt, denne slags indlæg er der næsten aldrig nogen af i denne
gruppe, så mit forslag ville være at du lod være med at kigge en smule
tilbage i gruppen.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Tinky Winky

Dato : 26-04-02 03:24

> [...]
> Ram, 256mb (hvis MB kører med DDR, ellers har jeg rigeligt SD-ram).
>
> Hvad kan I anbefale, og hvad skal jeg undgå?

XP1800+ til ca. 1200,-
ECS K7S5A til ca. 600,-
Silent Viking CPU køler ca. 300,-

ECS boardet kan både køre med SD og DDR RAM.

Hvor meget SD ram har du? Jeg ville beholde det og vente til du får større
hastighedsforskel for pengene.

Det eneste problem er at du ikke får brugt alle pengene. Men dem kan du så
give til Røde Kors eller noget.

Fra : Martin K

Dato : 26-04-02 11:32

Tinky Winky wrote:

> XP1800+ til ca. 1200,-
> ECS K7S5A til ca. 600,-
> Silent Viking CPU køler ca. 300,-
>
> ECS boardet kan både køre med SD og DDR RAM.

Jamen dog, jamen dog... jeg er fuldkommen enig... godt køb, men kan
ECS-bordet køre med en 1800+. Jeg ved at den kører upåklageligt med 1700+.
Men hvor grænsen er ved jeg ikke... Husk at opgradere bios!
--
Martin K

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 26-04-02 16:36

Ja det kan det godt

Torben

Fra : Esben

Dato : 27-04-02 11:40

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen dog, jamen dog... jeg er fuldkommen enig... godt køb, men kan
> ECS-bordet køre med en 1800+. Jeg ved at den kører upåklageligt med 1700+.
> Men hvor grænsen er ved jeg ikke... Husk at opgradere bios!

Grænsen er 2000+ ifølge ECS - men om de har sat grænsen der fordi der ikke
var hurtigere cpu'er da de skrev det ved jeg ikke. Dejligt board ellers,
installerede et i forgårs. Det har dog meget begrænsede muligheder for
tweaks, men oc'er man ikke så er det ikke et problem.

--
Esben