Trigger på MSSQL2000
Fra : Allan

Dato : 25-04-02 20:47

Har jeg forstået det rigtig, at det "kun" er muligt at bruge insert, update
og delete sammen med en trigger, og at det ikke er muligt at bruge select.
Eller har jeg misforstået noget.

Allan Bach

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-02 21:26

"Allan" <schuster@schuster.dk> skrev:

> Har jeg forstået det rigtig, at det "kun" er muligt at bruge
> insert, update og delete sammen med en trigger, og at det ikke
> er muligt at bruge select. Eller har jeg misforstået noget.

En trigger er "noget" der sker umiddelbart efter en
handlingsforespørgsel - altså en INSERT, UPDATE eller DELETE.

Du kan ikke have forespørgsler der returnerer data i en trigger -
hvor skulle disse data i givet fald vises?

Du kan godt benytte SELECT som element i en handlingsforespørgsel -
såvel i som udenfor en trigger (f.eks. INSERT INTO tabel2 (felt1)
SELECT felt1 FROM Inserted).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Allan

Dato : 25-04-02 22:14

> Du kan godt benytte SELECT som element i en handlingsforespørgsel -
> såvel i som udenfor en trigger (f.eks. INSERT INTO tabel2 (felt1)
> [...]

Så var min opfattelse helt korrekt

Allan