Flash MX eller Flash 5??
Fra : Dulius

Dato : 25-04-02 17:25

Ja, nu har overskriften jo nok sagt det meste og det kan godt
være at det her også er et lidt dumt spørgsmål, men jeg er
ligeglad... Mi spørgsmål lyder følgende:
Jeg kører for tiden med flash 4, men har indset at jeg bliver
nødt til at opdatere til en nyere version. Og da jeg ikke synes
allerhelvedes godt om flash MX, så var det jeg tænkte om det er
så meget bedre end flash 5 at det kan betale at få det i stedet
for! Kort sagt - skal jeg opdatere til Flash 5 eller Flash MX??
JEg hælder selv mest til Flash 5, men jeg vil også gerne lige
have nogle andres vurdering først, for jeg synes, at flash MX er
meget mærkeligt og uoverskuleligt - i hvert fald i forhold til
Flash 4...
på forhånd tak for hjælpen...
Julius T. Madsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 25-04-02 19:40

Hej Julius

Jeg vil anbefale MX først som sidst, for vi bliver vel nødtaget til at følge
udviklingen, og den er egentligt ikke mere kompliceret end man gør den :)

For mit eget vedkommende havde jeg en pause med Flash lige før version 4
blev lanceret, så jeg opgraderede fra Flash 3 til Flash 5 - og det kan man
kalde uoverskuelighed.... i hvertfald de første par gange man åbnede
prigrammet

Mvh, Michael

Fra : Dulius

Dato : 25-04-02 21:09

Fra : Emil devantie

Dato : 26-04-02 18:12

Hej Dulius. Jeg vil også anbefalde flashMX. jeg har godt nok aldrig nogensinde
kørt flash4, men jeg har kørt flash5, men jeg synes at FlashMX er fantastisk i
forhold til flash5... For mit vedkommen er flashMX meget nemmere at gå til end de
andre flash versioner... Håber du finder ud af det!

/Med venlig hilsen Emil Devantie.

Fra : Bo Dudek

Dato : 26-04-02 18:20

> [...]
>have nogle andres vurdering først, for jeg synes, at flash MX er
>meget mærkeligt og uoverskuleligt - i hvert fald i forhold til
jeg har kun arbejdet med Flash 5 og fik for nyligt Flash MX, men jeg
indrømmer blankt, at jeg ikke kan forliges med MX.. jeg kan desværre
ikke pege præcist på, hvad der er galt, men jeg har åbenbart vænnet
mig for mig til 5'eren.. men kommer du direkte fra 4'eren vil det
måske være hip som hap..

iøvrigt er der ganske givet mange smarte ting med i MX såsom
drag'n'drop scrollbars osv, men HUSK, at brugeren SKAL have Flash 6
playeren installeret for at kunne se alle disse smarte features, og pt
er der nok ikke overvældende mange, der har det..

jeg ved, at der er mange, der lovpriser MX for disse smarte features,
men når en bruger skal til at downloade (dog et lille download på
500kb) og installere noget, så skræmmer det nok nogle - især Hr og Fru
Danmark i disse virustider..

ikke prøvet flash 5?? go for MX men pas på med de fancy nye ting..
start med at exportere til flash 5.. indtil større firmaer begynder at
lave til 6'eren så flere har det installeret..

min mening, mine råd..

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Dulius

Dato : 26-04-02 19:11

Bo Dudek wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
at
> lave til 6'eren så flere har det installeret..

Tak for jeres kommentarer - jeg er ved at blive overbevist nu! Så må
jeg jo bare lige tage mig sammen og sætte mig ordentligt ind i MX - jeg
tror dog alligevel jeg kører med 5'eren et stykke tid endnu - når man
kommer fra 4'eren er det nemmere at gå til end MX!