pcmcia netkort
Fra : Toke Jansen Hansen

Dato : 04-02-01 13:39

Hejsa

jeg har installeret redhat7.0 på min bærbare, jeg har dog et problem,
mit netkort vil ikke virke =(
under startup, siger den: "Delaying eth0 initialization"
jeg kan se at pcmcia driveren først bliver startet senere, men selvom
jeg prøver at starte netkortet med netcfg siger den: "Delaying eth0
initialization" ??
håber der er nogen der kan hjælpe !!

Venlig Hilsen Toke...

Fra : Toke Jansen Hansen

Dato : 04-02-01 13:51

nu har jeg fundet ud af at netkortet skulle hedde dummy0 istedet for
eth0, under opstart siger den ok til kortet men jeg kan ikke pinge min
anden maskine
Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Venlig Hilsen Toke...

Fra : Kent Friis

Dato : 04-02-01 13:59

Den Sun, 04 Feb 2001 13:51:07 +0100 skrev Toke Jansen Hansen:
>nu har jeg fundet ud af at netkortet skulle hedde dummy0 istedet for
>eth0, under opstart siger den ok til kortet men jeg kan ikke pinge min
>anden maskine

Der er en grund til at den hedder dummy: Det er ikke et netkort,
men bare en fup-driver, som giver folk der ikke har et netkort mulighed
for at køre netværksprogrammer på en enkelt maskine.

Det er eth0 du skal rode med, men jeg har ikke det store kendskab til
pcmcia. Prøv at checke om cardmgr kører...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede uploadet: beach.png

Fra : Rene

Dato : 04-02-01 14:18

jeg havde det samme problem i RedHat6.1 på min egen bærbare. RedHat prøver
at starte netkortet op før pcmcia-slot'et bliver startet, så jeg skulle
altid manuelt starte netkortet op efter opstart. (det kan ændres ved manuelt
at bytte om på rækkefølgen i /etc/rc.d/rcX.d/ et sted..)
netcfg? - hvad er det? .. hvis du har konfigureret dit netkort (fx i
netconf), så skulle du kunne nøjes med at skrive ifup eth0.
kig evt. i sysloggen (/var/log/messages) hvad der evt. kan være grunden til
at eth0 ikke bliver startet op...

/René

Fra : Toke Jansen Hansen

Dato : 04-02-01 15:20

hej igen

nu har jeg prøvet at lave om på rækkefølgen i rc3.d
pcmcia hed S45pcmcia så dte lavede jeg om til S09pcmcia, da network hed
S10network, nu skulle de være i den rigtige rækkefølge, men jeg får stadig
beskeden: "Delaying eth0
initialization", det gør jeg også når jeg skriver "ifup eth0"

til rene: netcfg er bare den grafiske til X

Venlig Hilsen Toke... og forløbig tal for hjælpen