Problemer med at få en gæstebog som bruger~
Fra : M. Jørgensen

Dato : 25-04-02 14:54

Hejsa

Jeg er helt ny hvad angår GD, GNU og fly

Mit spørgsmål er nu hvordan får jeg gd op at køre, der findes en
GD.pm, som kan bruges når man kører activestate Perl ver 5.xxx, det
var den jeg havde i tankerne.

Jeg er ved at lave grafiske tællere udfra et script på
www.hotsvripts.com,
men det kræver at GD bliver installeret og virker sammen med Perl og
det script, som det skal køre på..

Er der nogen som har et forslag ?? Evt. en link, hvor man kan læse
mere om det....

Jeg har kigget på GCC compileren og forstået at man kunne compile
gd.pm, så man fik et eksekverbar fil, som så kunne kaldes fra ens
perl-script. Er dette korrekt opfattet ??

Hvis ikke hvordan kommen man så igang jer er nemlig helt på bar bund,
det selvom jeg har været inde på flere sider og læse om compilering,
opsætning m.m. for at komme igang...

Please HELP !!!!!!!!!!!

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 25-04-02 16:53

"M. Jørgensen" <notmyemail@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er nu hvordan får jeg gd op at køre, der findes en
> GD.pm, som kan bruges når man kører activestate Perl ver 5.xxx, det
> var den jeg havde i tankerne.

Hej,

Hvis du kører Activestate's perl, har du adgang til deres PPM(Perl Package
Manager).
Start en dosprompt og skriv "ppm", så skulle du gerne få en PPM>
kommandolinie, hvorpå du kan skrive "install gd", så henter den automatisk
pakken og installerer den for dig.

> Jeg er ved at lave grafiske tællere udfra et script på
> www.hotsvripts.com,
> men det kræver at GD bliver installeret og virker sammen med Perl og
> det script, som det skal køre på..

Hvis du installerer GD som beskrevet ovenfor, skulle du ikke behøve at
compile noget..

> Jeg har kigget på GCC compileren og forstået at man kunne compile
> gd.pm, så man fik et eksekverbar fil, som så kunne kaldes fra ens
> perl-script. Er dette korrekt opfattet ??

Øhm, det er vist forkert opfattet, ja.

Iøvrigt, dit spørgsmål er offtopic i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, spørg om perl i

FUT: dk.edb.programmering.perl

--
Mvh. Nezar Nielsen

Nano - Advanced Simplicity
http://www.nano.dk/

Fra : M. Jørgensen

Dato : 25-04-02 19:07

Tak for hjælpen *S*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-04-02 16:56

M. Jørgensen <notmyemail@pc.dk> writes:

> [...]

> Mit spørgsmål er nu hvordan får jeg gd op at køre, der findes en
> GD.pm, som kan bruges når man kører activestate Perl ver 5.xxx, det

Det lyder som et Perl modul. Det er sikkert ikke det du har brug for,
hvis du vil bruge GD fra PHP. Så skal du i stedet oversætte PHP med
understøtelse for GD.

> Jeg er ved at lave grafiske tællere udfra et script på
> www.hotsvripts.com,
> men det kræver at GD bliver installeret og virker sammen med Perl og
> det script, som det skal køre på..

Hvorfor vil du blande Perl ind i det? Jeg går ud fra at du vil lave
det i PHP siden du spørger her og ikke i Perl-gruppen.

> Jeg har kigget på GCC compileren og forstået at man kunne compile
> gd.pm, så man fik et eksekverbar fil, som så kunne kaldes fra ens
> perl-script. Er dette korrekt opfattet ??

Ehhh, GCC har da ikke en Perl-frontend, har den? Du har ret i at du
skal bruge GCC til at oversætte GD og PHP, hvis du ikke bare
installerer dem som pakker.

> Hvis ikke hvordan kommen man så igang jer er nemlig helt på bar bund,
> det selvom jeg har været inde på flere sider og læse om compilering,
> opsætning m.m. for at komme igang...

Jeg har installeret GD som pakke på mit system og så oversat PHP med
--with-gd.

Jeg forstår altså ikke hvorfor du vil blande Perl ind i det?

--
Jacob - www.bunk.cc
The more you complain, the longer God lets you live.

Fra : M. Jørgensen

Dato : 25-04-02 19:04

Hmm... fordi jeg har set flere løsninger og jeg kan ikke få det til at
virke og mig bekendt skal GD være installeret i PErl version for at
keg kan bruge det i scripts som er PERL baseret eller hyr ??

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-04-02 19:21

M. Jørgensen skrev:

> Hmm... fordi jeg har set flere løsninger og jeg kan ikke få det til at
> virke og mig bekendt skal GD være installeret i PErl version for at
> keg kan bruge det i scripts som er PERL baseret eller hyr ??

Jo - men har du set, hvilken nyhedsgruppe, du befinder dig i?

--
Jonas Koch Bentzen

Fasdab - nu med ODBC!
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-04-02 19:29

> [...]

> virke og mig bekendt skal GD være installeret i PErl version for at
> keg kan bruge det i scripts som er PERL baseret eller hyr ??

Du har sikkert ret, jeg ved ikke ret meget om Perl. Jeg antog bare at
det var PHP vi snakkede om nu når vi er i PHP-gruppen. Du har nok
bedre chancer for et brugbart svar i en anden gruppe, fx Perl-gruppen
eller serverside-gruppen.

Er du i øvrigt ikke rar at svare under det du citerer og klippe det
du ikke svarer på væk? På den måde kan man lettere se hvad du svarer
på.

--
Jacob - www.bunk.cc
You would if you could but you can't so you won't.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-04-02 19:55

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> [...]
> det var PHP vi snakkede om nu når vi er i PHP-gruppen. Du har nok
> bedre chancer for et brugbart svar i en anden gruppe, fx Perl-gruppen

Jeg må indrømme at jeg også har haft lidt svært ved at finde det
PHP-relevante i tråden...

> Er du i øvrigt ikke rar at svare under det du citerer og klippe det
> du ikke svarer på væk? På den måde kan man lettere se hvad du svarer
> på.

Enig!

--
Mvh. Søren C. Fischer