CompactFlash PC Card Adapter virker ikke..~
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 25-04-02 12:13

Hej ng

Jeg forsøger at få et SanDisk CompactFlash PC Card Adapter til at køre i et
pcmcia slot på min ibm laptop der anvender Win NT OS...

Men den vil ikke acceptere adapteren....

Den har virket tidligere, og jeg mener ikke at have installeret nogen form
for software/drivere....

Er der nogen derude der kan give en hånd....?

Pft.

Hilsen Keld

Fra : Mogens

Dato : 25-04-02 13:04

On Thu, 25 Apr 2002 13:12:59 +0200, "Keld Rosenberg"
<keld.rosenberg@bigfood.com> wrote:

> [...]
>for software/drivere....
>
>Er der nogen derude der kan give en hånd....?

Jeg er næsten sikker på at der skal køres drivere ind først.
Det skal der ihvertfald til USB versionen af Sandisk kortlæseren.
( og driverne skal ind før man slutter den til )

mvh Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-02 15:09

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@bigfood.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen derude der kan give en hånd....?

Din PCMCIA-port kræver installerede drivere, for at få kortet til at "dukke
op" som et drev. Det er således drivere til pcmcia-porten, og ikke til selve
kortet, du mangler. Prøv at checke producentens website - eller skriv,
hvilken type bærbar du har. Disse drivere er (normalt) indbygget i Windows
9x+ - så hér er det (næsten) aldrig noget problem.

/Chr

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 27-04-02 23:07

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> wrote in message

> [...]
> hvilken type bærbar du har. Disse drivere er (normalt) indbygget i Windows
> 9x+ - så hér er det (næsten) aldrig noget problem.

Tak for svaret...

Jeg bruger en IBM Thinkpad x21 og med Windows NT..

Mvh Keld

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-02 10:07

> Jeg bruger en IBM Thinkpad x21 og med Windows NT..

Hrm.
Driveroversigten hos IBM (til din maskine) på
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4LXTHS.html?lang=en_US&page=brand&brand
=IBM+ThinkPad%7CThinkPad+X21&family=IBM+ThinkPad%7CThinkPad+X21&doctype=&sub
type=All&up=unknownuser1004106089
siger desværre om PCMCIA-driveren:
"Only available on NT preloaded systems".

Det ville være løgn at påstå, at jeg ved, hvad DET betyder!
Jeg vil anbefale dig at spørge IBMs support.
Driveren er desuden indbygget i Windows 9x,2K & XP.

/Chr