Download af diverse fil-typer
Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 25-04-02 11:18

Hej,

Jeg har et lille problem jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.

Jeg har lavet en side hvor jeg linker (ved hjælpe af a href) til 3
forskellige filer,
link 1 peger på en eps fil, når man klikker på linket kommer browseren og
spørger om hvor man vil gemme filen.
link 2 peger på et word dokument og link 3 peger på en jpg fil, når man
klikker på linket til disse to filer, så åbnes filerne. Kan man ikke gøre så
den kommer og spørger om man vil åben eller gemme filen?

/Kasper

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-04-02 11:32

On Thu, 25 Apr 2002 12:17:55 +0200, "Kasper Kamp Simonsen"
<idontlikespam@anywhere.dk> wrote:

>link 2 peger på et word dokument og link 3 peger på en jpg fil, når man
>klikker på linket til disse to filer, så åbnes filerne. Kan man ikke gøre så
>den kommer og spørger om man vil åben eller gemme filen?

Prøv at kigge tilbage i .html-gruppen, hvor det har været besvaret
100-vis af gange.

Det korte svar er, at man kan lave alle mulige krumspring for at opnå
noget i retning af det, du ønsker.

Men de har allesammen ulemper, så man kan lige så godt forsøge at
opdrage sine brugere til, at det altså ikke er meningen, at man skal
andet end *højreklikke* på filen, hvis man vil downloade (i de mest
gængse browsere).

Tænk også på, at folk, der rent faktisk kender deres browsere, vil
dobbeltklikke på et Word-link, hvis de ønsker den vist i browseren,
men højreklikke, hvis de ønsker at downloade. Og der er vel ingen
grund til at genere folk, der bruger browserne rigtigt :)

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,