vedr. ur i computere
Fra : Nikolas

Dato : 25-04-02 11:00

Hej
Er der nogen der kan forklare hvorfor at mit ur altid er 5 minutter foran,
når jeg stiller uret i WinXP genstarte computeren. Er den 5 minutter foran
igen !!!?
Jeg har ikke installeret nogen form for atomur eller lignende.

Nikolas

Fra : Esben

Dato : 25-04-02 11:05

"Nikolas" <basta@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen !!!?
> Jeg har ikke installeret nogen form for atomur eller lignende.

Der er indbygget "atomur" i XP - har du slået det til eller fra?

--
Esben

Fra : Stig

Dato : 25-04-02 11:27

Bare dobbeltklik på uret, og vælg "internettid". Der kan du sætte den op til
at synkronisere med et atomur......det virker fint!

/Stig

Fra : Nikolas

Dato : 25-04-02 12:12

Hvordan gør jeg det ?
Når jeg dobbeltklikker på uret kan jeg kun vælge mellem tidszonerne.

-Nikolas

Fra : Stig

Dato : 25-04-02 12:28

> Hvordan gør jeg det ?
> Når jeg dobbeltklikker på uret kan jeg kun vælge mellem tidszonerne.

Ja, så står jeg af.....

Når jeg dobbeltklikker på uret, kan jeg vælge mellem 3 faneblade -
dato/klokkeslet, tidszone og internettid.
??

/Stig

Fra : FeZ

Dato : 25-04-02 14:51

> Hvordan gør jeg det ?
> Når jeg dobbeltklikker på uret kan jeg kun vælge mellem tidszonerne.

Logger du på et domæne ?
I så fald er det nok serveren der sætter din tid.
--
FeZ

Fra : Nikolas

Dato : 25-04-02 15:39

"> Logger du på et domæne ?
> I så fald er det nok serveren der sætter din tid.
> --
> FeZ

Det var det, serverns ur var 5 minutter foran.

Tak Nikolas

Fra : FeZ

Dato : 25-04-02 16:12

> Tak Nikolas