Fil dialogboks ved viderestilling
Fra : Kasper Ovi

Dato : 25-04-02 10:27

Hej

Jeg har lavet en counter som tæller antal downloads af en fil (i dette
tilfælde, mp3), men jeg har problemer med at få viderestillingen til
mp3-filen til at virke.

Jeg har stort set gjort følgende:
Response.Redirect URL

Problemet er at der ikke kommer en dialogboks frem hvor man har mulighed for
at "open, save, cancel" på den pågældende fil.
Hos nogle prøver browseren at hente filen i baggrunden, hos andre sker der
ikke noget.

Hvordan løser jeg problemet?

Hilsen
Kasper

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-04-02 12:23

"Kasper Ovi" <kovi@sol.dk> wrote in message

> Hvordan løser jeg problemet?

Det er højst sandsynligt et mimetype problem på serveren. Hvis du har
mulighed for det, så ville jeg foreslå at du kigger på dine mime-types som
fortæller browseren hvilket indhold filen har.

Mvh,

Tony

Fra : Kasper Ovi

Dato : 25-04-02 17:06

> Det er højst sandsynligt et mimetype problem på serveren. Hvis du har
> mulighed for det, så ville jeg foreslå at du kigger på dine mime-types som
> fortæller browseren hvilket indhold filen har.

Ja, den tankte har jeg også haft, men jeg ved ikke hvordan jeg helt konkret
løser dette problem?!

Jeg har ASP-filerne hosted hos Wannafind og mp3-filerne ligger på en
TDC-server...

Hilsen
Kasper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-04-02 17:53

Tony Lorentzen wrote in news:aa8ov4$26u4$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> mulighed for det, så ville jeg foreslå at du kigger på dine mime-types
> som fortæller browseren hvilket indhold filen har.

og lad mig i den forbindelse tilføje, at det ikke er muligt at få den
ønskede funktionalitet i alle browsere.

Jeg vil også advare imod, at man fortæller browsere, at den modtager
andet end den rent faktisk modtager. Det må være op til den enkelte
bruger at bestemme, hvordan hans eller hendes browser skal opføre sig -
og ikke en eller anden tilfældig webadmin.

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk (ikke online pt.)

Fra : Kasper Ovi

Dato : 25-04-02 18:47

> [...]
> bruger at bestemme, hvordan hans eller hendes browser skal opføre sig -
> og ikke en eller anden tilfældig webadmin.

Har du så en ide til hvordan man kan løse problemet?

Det er jo ikke fedt at skulle forwarde til en html-side kun med ét link
på.........

Hilsen
Kasper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-04-02 20:33

Kasper Ovi wrote in news:ckXx8.137$8F4.1815700@news.orangenet.dk:

> Har du så en ide til hvordan man kan løse problemet?
>
> Det er jo ikke fedt at skulle forwarde til en html-side kun med ét
> link på.........

det er heller ikke det jeg mener. Jeg kan intet se af problemer i at
lave en stream-tunnel med ASP, hvorigennem man sender en fil til
browseren. Denne ASP-fil kan man så give content-type til
application/ms-word.

Problemet - hvis du spørger mig - er hvis man begynder at lege med andre
contenttypes som fx application/zip-compressed, binary/octet-stream
(eller hvad de nu hedder) i et forsøg på at fremprovokere en Save/As
dialog i brugerens browser.

Så længe content-type rent faktisk stemmer overens med content-type for
den enkelte fil, så er der imo ingen problemer.

:)

Fra : Kasper Ovi

Dato : 26-04-02 13:14

"Jesper Stocholm" <spam200204@stocholm.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så længe content-type rent faktisk stemmer overens med content-type for
> den enkelte fil, så er der imo ingen problemer.

OK, så er vi helt enige.

Kan du give et konkret eksempel på hvad jeg burde skrive/tilføje i min
asp-kode i stedet for følgende?

Response.Redirect URL

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-04-02 14:06

Kasper Ovi wrote in news:Mxby8.160$vL4.2110485@news.orangenet.dk:

> [...]
>
> OK, så er vi helt enige.
>
> Kan du give et konkret eksempel på hvad jeg burde skrive/tilføje i min

Du skal have sat content-type så den passer til den enkelte fil. Det kune
fx være audio/mpeg - som den har på min PC. Derefter kunne du lave en
tunnel via ASP, som læser din MP3-fil og sender den via Stream til
browseren.

Men i den sidste ende vil det ikke være anderledes end at lave et
response.redirect til filen ... bortset fra det ekstra request browseren
er nødt til at lave.

:)

Fra : Kasper Ovi

Dato : 27-04-02 15:15

> [...]
>
> Men i den sidste ende vil det ikke være anderledes end at lave et
> response.redirect til filen ... bortset fra det ekstra request browseren

OK, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg skal skrive i min
kode.........

Kan nogen hjælpe med et konkret eksempel eller henvisning?

Hilsen
Kasper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-04-02 15:27

"Kasper Ovi" <kovi@sol.dk> wrote in
newsyy8.20$4W7.65608743@news.orangenet.dk:

> "Jesper Stocholm" <spam200204@stocholm.dk> wrote in message

[snip]
> OK, men jeg har absolut ingen ide om hvad jeg skal skrive i min
> kode.........
>
> Kan nogen hjælpe med et konkret eksempel eller henvisning?

prøv at se i tråden

http://groups.google.com/groups?hl=da&selm=Xns913FEBEF37374spamstocholmdk%40192.38.208.81

Her skal du så ændre din contenttype til fx audio/mpeg

--
Jesper Stocholm

Fra : Kasper Ovi

Dato : 28-04-02 15:40

> [...]
192.38.208.81

> Her skal du så ændre din contenttype til fx audio/mpeg

Jepper, det var lige hvad jeg manglede. Jeg står så kun tilbage med ét
problem:
Når filerne der skal hentes ligger på en anden server, kan jeg ikke bruge

LoadFromFile(server.mappath("file"))

og jeg får fejl når jeg f.eks. skriver:

LoadFromFile("http://www.ovi.dk/test.mp3")

Hvad kan man lave af work-around?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-04-02 08:19

Kasper Ovi wrote in news:RSTy8.51$AC6.154456156@news.orangenet.dk:

> Jepper, det var lige hvad jeg manglede. Jeg står så kun tilbage med ét
> problem:
> Når filerne der skal hentes ligger på en anden server, kan jeg ikke
> bruge

hmrf ...

nu må du ikke blive mobset ... men synes du ikke, at det ville have været
passende at skrive den ikke uvigtige detalje, at du skulle henvise til en
fil fra en anden server ?

> LoadFromFile(server.mappath("file"))
> og jeg får fejl når jeg f.eks. skriver:
> LoadFromFile("http://www.ovi.dk/test.mp3")
> Hvad kan man lave af work-around?

det "kan" du ikke. Hvis du ikke har kontrol over hvordan headers etc
sættes på den server, hvor filerne ligger, så er det eneste du kan gøre
at redirecte til filen.

.... og blev en lille fyr for nogle år siden ikke dømt for at anvende dybe
links direkte til mp3-filer ? Det kan self. være ligegyldigt for dig,
hvis du kun henviser til lovlige MP3-filer :)

/Jesper

Fra : Kasper Ovi

Dato : 29-04-02 12:42

> [...]
> passende at skrive den ikke uvigtige detalje, at du skulle henvise til en

Jeg citerer mig selv:
"Jeg har ASP-filerne hosted hos Wannafind og mp3-filerne ligger på en
TDC-server..."

Så....... i dette tilfælde mener jeg dog at jeg har inkluderet det vigtige

> det "kan" du ikke. Hvis du ikke har kontrol over hvordan headers etc
> sættes på den server, hvor filerne ligger, så er det eneste du kan gøre
> at redirecte til filen.

OK - det var egentlig bare den kedelige nyhed jeg ville høre :-/

> ... og blev en lille fyr for nogle år siden ikke dømt for at anvende dybe
> links direkte til mp3-filer ? Det kan self. være ligegyldigt for dig,
> hvis du kun henviser til lovlige MP3-filer :)

Så er det heldigt at det er lovlige MP3'ere
Skal nemlig bruge en counter til mit band's mp3'ere som ligger frit
tilgængelige på nettet.
Derfor skal jeg kunne "pege" til en mp3-fil, men jeg tror løsningen bliver
at købe et større web-hotel så MP3 filerne kan ligge samme sted som
ASP-koden.

En aller aller sidste ting:
Har jeg nogen som helst mulighed for at ændre på det filnavn IE foreslår
(p.t. er det download.mp3)???

Det er jo skidt at henvise (via Stream) til en fil kaldet Vanish.mp3, og så
kalder den filen download.mp3.......

Jeg har følgende kode:
response.contenttype = "audio/mpeg"
Response.AddHeader "content-disposition", "attachment; filename=" & file

Kasper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-05-02 21:48

Kasper Ovi wrote in news:Nlaz8.100$v71.230861980@news.orangenet.dk:

> [...]
> TDC-server..."
>
> Så....... i dette tilfælde mener jeg dog at jeg har inkluderet det

ok ... jeg tager det i mig igen ... jeg havde ikke læst dit indlæg
til Tony.

> [...]
>
> Jeg har følgende kode:
> response.contenttype = "audio/mpeg"
> Response.AddHeader "content-disposition", "attachment; filename=" &

jeg tror slet ikke, at du kan anvende disse headers til noget
fornuftigt. Når du laver en "response.redirect" i ASP, så er det du
gør rent faktisk at sætte en HTTP-header. I dette tilfælde er det én
ved navn "Object Moved" og en ved navn "Location". Denne giver en
browser besked på, at siden er flyttet til et andet sted, og browseren
laver så et _NYT_ request imod den aktuelle nye placering.

Hvis du fx laver følgende ASP:

<%
response.expires = 0
response.redirect("http://www.somefileatwanwdoo.dk/songs/song1.mp3")
%>

Svaret fra en server bliver således:

HTTP/1.1 302 Object moved
Date: Thu, 02 May 2002 20:38:32 GMT
Location: http://www.somefileatwanwdoo.dk/songs/song1.mp3
Server: Microsoft-IIS/5.0

Jeg kan dermed ikke forstille mig, at du vil kunne bruge dine nye headers
til noget - da de foregående headers i et request helst ikke skulle have
nogen indflydelse på indholdet i et (nyt) request til en (ny) server.

Jeg tror desværre ikke, at du kan løse dit problem på nogen (smuk) måde.

:(