virtualhosts på cisco 677
Fra : soren

Dato : 25-04-02 08:37

hej

jeg har adsl ved cybercity med en ip.

jeg har 2 serveren, en windows og linux.

kan jeg med på routeren sætte virtual hosts op så f.eks.
www.side1.dk ryger til intern ip 10.0.0.20
og
www.side2.dk ryger til intern ip 10.0.0.40

?

hvis ikke.. hvad skal jeg så gøre for at bruge det?

på forhånd tak for svar :)

/Søren

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-04-02 08:42

"soren" <soren51@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> kan jeg med på routeren sætte virtual hosts op så f.eks.
> www.side1.dk ryger til intern ip 10.0.0.20
> og
> www.side2.dk ryger til intern ip 10.0.0.40

Nej, routeren har ikke intelligens på det lag.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : soren

Dato : 25-04-02 08:48

> Nej, routeren har ikke intelligens på det lag.

kan man købe en anden router der kan ?

/Søren

Fra : Simon Skals

Dato : 25-04-02 11:34

It seems soren wrote:

>kan man købe en anden router der kan ?

Ikke for menneskepenge.

Du skal lave magien på webserverne, som det også foreslås af
andre i denne tråd.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 25-04-02 11:23

"soren" <soren51@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> jeg har adsl ved cybercity med en ip.
>
> jeg har 2 serveren, en windows og linux.
>
> kan jeg med på routeren sætte virtual hosts op så f.eks.

apache kan håndtere det.... du kan sende requesten gennem apachen og så ud
til din iis... det hedder mod_proxy

/j

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-04-02 11:31

Hej Søren...

Forudsat at du har en apache webserver installeret på enten den ene eller
den anden pc sku' det ik' være noget problem at få det til at virke!

Hvis du på den PC du portforwarder port 80 trafik til opretter en virtual
host der peger på den anden PC's interne IP sku' det meget gerne virke!

Har ikke lige et eksempel, men det er forholdsvis simpelt...

mvh

Peter Farsinsen

Fra : soren

Dato : 25-04-02 11:46

> [...]
> host der peger på den anden PC's interne IP sku' det meget gerne virke!
>
> Har ikke lige et eksempel, men det er forholdsvis simpelt...

mit net ser således ud:

[router]
[win2k] [redhat]

win2k boxen kører apache m. php/mysql/wap og mail.
redhat boxen kører apache m. php/mysql

routeren forwarder alt trafik på 80 og 23 til win2k boxen

skal jeg så på win2k apache sætte virtual hosts til at pege på den andens
maskines IP ?

/Søren

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-05-02 15:41

On Thu, 25 Apr 2002 12:46:01 +0200, "soren" <soren51@hotmail.com>
wrote:

>skal jeg så på win2k apache sætte virtual hosts til at pege på den andens
>maskines IP ?

Ja, du køre det ene domæne, eller sub-domæne på den ene server, hvor
du sætter to virutalle hosts op, hvor den ene levere siderne, og den
anden forvarder til den anden maskine.

Men hvorfor ikke køre begge ting fra samme maskine?

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste