switching hub ??? switch eller hub ??
Fra : dhkcs

Dato : 04-02-01 12:52

Hejsa derude.

Er der nogle der har erfaring med XNET's produkter.

De har bla. denne model :

SH-9008A Switching DeskTop Hub 16 port Switching Hub / 10/100Mbit / 8port

Men er det en switch eller hub ? Forhandleren siger det er en switch, men
hvorfor
er den mon så registreret under hub's ? Tilsyneladende kan den køre fuld
duplex,
hvilket indikerer det er en switch, men ... prisen taler jo for en hub.

Nogle der kender svaret ?

mvh.
Dennis Kristensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-01 12:58

> SH-9008A Switching DeskTop Hub 16 port Switching Hub / 10/100Mbit /
8port
> Men er det en switch eller hub ? Forhandleren siger det er en switch

Det er garanteret en 10 mbit hub og en 100 mbit hub med en switch (bridge)
imellem.
I praksis opfører den sig som en hub, men du kan dog tilslutte begge
typer...

> hvorfor er den mon så registreret under hub's ?

Fordi det er en hub

> Tilsyneladende kan den køre fuld duplex,

Det kan jeg ikke se at den kan. Hvor ser du det?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : dhkcs

Dato : 04-02-01 13:13

> Det kan jeg ikke se at den kan. Hvor ser du det?

Her specifikationerne fra en forhandler.

Nothing more than Cute !

10/100Mbps of N-Way switches stand out for the following advantages:
Cost-effective for SOHO users, meanwhile get workgroup's performance Ultra
big data pipe for any nodes (server, workstation, printer.etc) Easy to use,
plug and play at 10/100Mbps and half/full-duplex modes.

Specification

Standards : IEEE802.3, IEEE802.3x and IEEE802.3u
Interface media : STP RJ45 ports
Transmission : Auto-negotiation (half/full-duplex, 10/100Mbps)
Up-link port : IIndependent up-link port serves to link another hub/switch
without crossover cable
Buffer memory : 2 Mega bytes
Operating temperature : 0~50°C
Power input : 12-20VDC, external power
MAC address : 2K MAC address entries table
Max. filtering rate : 148,800 packets per second
Max. forwarding rate : 148,800 packets per second
LEDs : Power, Link/Activity, Full/Half duplex, Speeds
Power Supply Approval : FCC, CE, VCCI, UL/CUL, CSA
Operating humidity : 10%~90% (non-condensing)
Mounting method : Desktop
Dimensions (L x W x H) : (174 x 106 x 31 mm)

Features :

Store-and-forward.
CRC or direct mapping hashing scheme for better address coverage.
Short routing decision time.
Low power 3.3V, 5V I/O tolerance, CMOS technology.
Ability to receive/transmit packets even when other ports use up data buffer
resources.
Proprietary back-pressure data flow control mechanism used in half-duplex
mode to avoid packet loss.
In full-duplex mode, simultaneous packet transmission and reception cause no
collision, while the bandwidth is doubled.

Fra : Eivind Olsen

Dato : 04-02-01 17:41

det er en switch

Eivind

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-02-01 16:35

On Sun, 4 Feb 2001 12:52:06 +0100, "dhkcs" <dhk-cs@ofir.dk>
wrote:

> Er der nogle der har erfaring med XNET's produkter.

Næ. Men det ser billigt ud.

> SH-9008A Switching DeskTop Hub 16 port Switching Hub / 10/100Mbit / 8port
> Men er det en switch eller hub ?

Ifølge deres specs er det en switch.

> prisen taler jo for en hub.

Det er ikke længere billigere (i komponenter) at lave en hub end
det er at lave en switch, så der er faktisk ingen rimelig grund
til at hubs nogle gange er billigere end switches.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/