Hvor meget luft skal min psu køler suge ?
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-04-02 02:28

Jeg har et gammelt Aopen HX45 kabinet som jeg meget gerne vil ha' taget lidt
af lyden af!

Hvordan finder jeg ud af hvor meget luft den nye blæser i PSU'en skal kunne
suge ud ?

Mvh

Peter Farsinsen

Fra : Leony

Dato : 25-04-02 07:08

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan finder jeg ud af hvor meget luft den nye blæser i PSU'en skal
kunne
> suge ud ?

Det kommer an på det miljø som computeren står i og hvilket mærke
strømforsyningen er.
Ifølge ATX specifikationerne for strømforsyninger skal den blæse med 25-35
cfm.
Ifølge de generelle ATX specifikationer skal den blæse minimum 23 cfm.
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atxspecs.htm

Der er nogle der skifter den ud med en Papst på 12 DB (~20 cfm) og det kører
glimrende.
Andre er nød til at sætte en Papst 19 DB (~27 cfm) for at det kører.
Du bliver nødt til at prøve dig frem.
Du kan prøve at give din nuværende blæser 7 volt inden du køber en ny, det
mindsker larmen en del.
Se her hvordan:
http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#7V

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-04-02 11:15

Tak ...

Med kabiinet, må jeg vist godt kalde dig pimp .. det er superfedt!
Casemodding på et rimelig højt plan!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Leony

Dato : 28-04-02 17:36

> Med kabiinet, må jeg vist godt kalde dig pimp .. det er superfedt!
> Casemodding på et rimelig højt plan!

Jeg er blevet kaldt værre.
Tak.