Kystfiskeri (Kbh-Helsingør) Nybegynder
Fra : Michael Westi

Dato : 24-04-02 23:13

Findes der nogle gode steder på den strækning?
Jeg kender godt hornfiskeriet ved Knud Rasmussen statuen.

Men jeg kunne godt tænke mig havørred, da jeg endnu har til gode at "nakke"
sådan en fætter.

På forhånd tak.

Mvh Michael

Fra : PAR

Dato : 25-04-02 07:14

Nu du nævner KN-statuen. Jeg var der fra kl. 11-13 i går onsdag. Nordgående
strøm - nordvestlig til norddrejende svag vind - skyet med enkelte
solstrejf - Overhovedet intet liv i vandet, som var krystalklart og kun 5
grader.

- og nu lover de koldere vejr de næste dage! - ak ja!

PAR

Fra : Herbert

Dato : 25-04-02 09:59

Hej Michael

> Jeg kender godt hornfiskeriet ved Knud Rasmussen statuen.
>
> Men jeg kunne godt tænke mig havørred, da jeg endnu har til gode at
"nakke"
> sådan en fætter.

Der er også rimlige chancer for havørrede ved KR. desværre er der også store
chancer for,at få en dykker på krogen For efterhånden er de ret
ligeglade med os fiskere. Nu har jeg fisket der i 14-15 år og en ting er der
er blevet flere dykkere (fint nok), men flere af dem er også holdt op med,
at vise hensyn. Hvis der stå fiskere på pladsen først.

Nogle der har erfaringer med hvordan man takler dykkerne, for der skal jo
gerne være plads til os alle, ikke?

/Herbert

Fra : RDAF Henrik Larsen

Dato : 25-04-02 13:32

Hej

JA jeg har oplevet det samme som dig, med hensyn til dykker, vi aftalte de
skulle svømme den ene vej mens vi fiskede den anden, men de var lige pluslig
ved os!!! hvordan vi opdagede det ? tja en dykker kan ikke lide trekroge, så
han kom op i en fart, så meget sur ud, men hvis skyld er det ??

Jeg vil give dig ret i at det er ved at blive et stort problem, men hvad er
der at gøre ??
Hvor er deres afmærkningsbøjer blevet af ???

MVH

Henrik

Fra : Herbert

Dato : 25-04-02 14:50

Hej Henrik

Jeg har faktisk gået så langt, at jeg har skrevet en mail til Dansk
Sportsdykker forbund (dspf@post9.tele.dk og kan kun opfordre andre til, at
gør det samme. Hvis der er problemer!) også fordi, at jeg nogle gange har
følt mig truet. Når jeg har forsøgt, at snakke med dykkerne om problemet.
For det kan ikke være rimligt, at de bare kan svømme ud foran os og så
forvente,at vi holder om med,at fiske! jeg har nemlig også prøvet det der
med, at fiske til den ene side også dukker er sq pludslig en dykker op 10
meter foran mig.

Jeg kan iøvrigt oplyse,at det i følge Gentoft Politi er det forbudt,at
parker oppe ved statuen. Så måske skulle man over veje,at ringe til dem.
Hvis dykkerne skulle blive helt umulige......

/Herbert

Fra : hansi.christiansen

Dato : 29-04-02 14:43

"Herbert" skrev d. 25-04-02 09:59 dette indlæg :
> Hej Michael

> "nakke"
> joh. det er der vist nok ? tjek det lige , før du drager afsted! For
et par år siden , mødte jeg et par flyderingsfiskere ved svanemøllen ,
som havde været ude at fange småtorsk. de berettede at fiskeriet altid
var godt!

http://www.kandu.dk/

Fra : hansi.christiansen

Dato : 25-04-02 16:15

"Michael Westi" skrev d. 24-04-02 23:13 dette indlæg :
> [...]
> Jeg kender godt hornfiskeriet ved Knud Rasmussen statuen.
>
> Men jeg kunne godt tænke mig havørred, da jeg endnu har til gode at

syd for snekkersten havn, står der en fed havørred , og venter på dig.
Kronborg pynten er også god, men de næste par måneder, kan man ikke
komme til, for hundredevis af hornfiske freaks. Glæd dig , du har
virkelig noget til gode! ! !

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Westi

Dato : 25-04-02 22:52

Tak for det.
Kan være man skulle prøve deroppe.

Har engang hørt at det også skulle være godt ved Strandmøllen. Nede bag
kroen. Passer det?

Og er der ikke noget med en vis afstand fra å udløb?

Mvh Michael

hansi.christiansen <hansi.christiansen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:N0Vx8.2867$kp3.295150@news010.worldonline.dk...