notebook: anbefaling søges
Fra : FeZ

Dato : 24-04-02 20:20

Hej ng.

En kollega har stillet mig en pikant opgave:

En bærbar med følgende minimums krav:
min 1Ghz
dvd + cd brænder
firewire
10/100 lan
modem
min 256 ram

Sådan en vil han gerne have for ca. 12.000 (!)

Jeg er ikke den store haj på notebook markedet, men normalt
plejer jeg at gå efter Dell - men de nærmer sig jo 20K
for sådan en fætter. Jeg vil så nødig anbefale ham noget i den
prisklasse der viser sig at være noget skrammel.

Er der nogen her der kan anbefale et alternativ når det nu åbenbart
er prisen der afgørende (Altså i nærheden af 12.000) ?

På forhånd tak
--
FeZ

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 25-04-02 16:24

"FeZ" <spateldask@hotmail.nospam.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen her der kan anbefale et alternativ når det nu åbenbart
> er prisen der afgørende (Altså i nærheden af 12.000) ?

Nej, det bliver vist svært hvis ikke det skal være noget skrammel. Enten
skal din ven skrue ned for sine krav, eller skrue op for finanserne. Men som
du selv foreslår er Dell nok ikke noget dårligt valg. Jeg har prøvet en
Amitech bærbar der havde ca. ovenstående konfiguration, og det var noget
skrammel. Jeg har selv en IBM Thinkpad 600X (PIII 500) der virker som et
MEGET mere helstøbt og stabilt produkt end en Amitech. Men skal man have en
IBM med ovenstående konfiguration skal man nok slippe omkring min. 25.000,-.
Sjovt nok gælder det for notebooks som for andre produkter - kvalitet koster
penge...

--
Jimmy Nielsen