Ang. Qtdesigner og kdevelop
Fra : Bjorn Andersen

Dato : 24-04-02 19:38

Hej

Hvis man i et program skal bruge database under QTdesigner, så spørger den
om databaseserveren. Vælges localhost søger den efter en f.eks. mysql
server.

Dette er ikke noget problem så længe jeg selv installerer mysqlserveren
samtidig med. Men hvad nu hvis det skal sættes og på en anden PC.

Er det muligt at inkludere databasen i installationen, ligesom med Borlands
udviklingmiljøer (til Windows), hvor man vælger en standart database,
designer tabellerne, og så virker det?

Eller skal man hver gang man installerer lave en mysqlserver samtidig med?

Bjørn

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 28-04-02 12:47

> [...]
> database, designer tabellerne, og så virker det?
>
> Eller skal man hver gang man installerer lave en mysqlserver samtidig med?

Er her ingen der programmerer Linux? eller bruger i bare emacs?

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 28-04-02 13:56

Bjorn Andersen wrote:

> Er her ingen der programmerer Linux? eller bruger i bare emacs?

Eller laver du en overskrift, der ikke hænger sammen med det, du
spørger om ?

-Claus

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 28-04-02 14:04

> Eller laver du en overskrift, der ikke hænger sammen med det, du
> spørger om ?

? jeg spørger om hvordan man kringler distribuering af databasefiler når man
bruger QTdesigner og Kdevelop.

Det er ikke helt som Borlands C++ eller Paskal.

/Bjørn

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 28-04-02 14:26

Bjorn Andersen wrote:

> ? jeg spørger om hvordan man kringler distribuering af databasefiler når
> man bruger QTdesigner og Kdevelop.

Det har ikke noget med KDevelop at gøre. Det er et rent database-
spørgsmål.

Jeg kender ikke svaret, men det kunne være, at du i stedet skulle
spørge i en database gruppe eller dk.edb.system.unix.

-Claus