Ked af det
Fra : Yessie

Dato : 24-04-02 18:03

Hej
Jeg hedder Yessica og er 11 år.
Jeg er ked af det for jeg tisser i sengen. Mor siger det er ok. Jeg er osse
begyndt og tisse i truserne, men mest når jeg er spænt når der er noget i tv
eller jeg glæder mig og hvad skal jeg så gøre.
Yessica

Fra : Brian Jensen

Dato : 24-04-02 21:29

On Wed, 24 Apr 2002 19:02:50 +0200, "Yessie" <yessie@mail.tele.dk>
wrote:

>Hej
>Jeg hedder Yessica og er 11 år.

Så er du den yngste jeg kender, der skriver i nyhedsgrupperne.
Det klarer du jo fint.

>Jeg er ked af det for jeg tisser i sengen.

Det er nok ikke så rart.

> Mor siger det er ok. Jeg er osse
>begyndt og tisse i truserne, men mest når jeg er spænt når der er noget i tv
>eller jeg glæder mig og hvad skal jeg så gøre.

Min dreng på 10 år havde det på samme måde for 2 år siden, og det kan
stadig ske at han tisser en lille bitte smule i bukserne.

Det sker altid fordi der er et eller andet han er meget optaget af.
Det sker mest ved computerspil eller en tegnefilm.
Men det kan også ske ved eller en sjov og spændende leg.

Han har jo opdaget at han godt kan holde sig lidt endnu, og det sker
så sommetider at han holder sig lidt for længe.

Kan det være det, der sker for dig?

Det med at tisse i sengen, kan du måske klare ved at passe på ikke at
drikke ret meget lige før du skal i seng.
Kan du tisse lige inden du går i seng, vil det nok også være godt.

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Käthe Mogensen

Dato : 27-04-02 20:31

"Yessie" <yessie@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tv
> eller jeg glæder mig og hvad skal jeg så gøre.

Hej Yessica.

Jeg syntes du skal tage din mor i hånden og gå til lægen med problemet. Min
mindste datter tissede også i sengen hver nat, indtil for ca. 1 år siden.
Hun er nu 7½.
Nogen børn mangler et stof i hjernen som gør, at man kan holde sig tør. Det
kan helbredes ved at man får en næsespray på recept, som man tager lige
inden man går i seng. Det skal man så vidt jeg husker, gøre hver aften inden
sengetid i nogle måneder. Hvis det ikke virker efter eks. 3 md. skal lægen
kontaktes igen. Jeg kan ikke rigtig huske hvor længe det skal stå på. Min
datter sover nu tissefri om natten. Det hjælper, så prøv det!!!!!!!., og lad
så være med at drikke et par timer inden sengetid.
Jeg har også hørt om tisselagner hvor en klokke går i gang når man tisser i
sengen. Så bliver den tunge søvn afbrudt, og man kan gå på toilettet. Derved
bliver ens rytme jo også lagt, så man kan gå på toilettet samme tid om
natten . Du kan evt. også få din mor til at vække dig inden hun går i seng,
så du kan få "tisset af".
Det kan jo også være noget psykisk der trænger på, eks. om man har nogle
problemer i hverdagen.

Ellers vil jeg sige at det selvfølgelig gør noget, at du tisser i sengen.
Det vil jo hæmme dig i, at du ikke sover ude hos veninderne, og tager med på
ferie med fritidshjemmet osv.
Så skynd jer at få rettet op på det. Det er ikke så meget der skal gøres, og
det kan gøres som en daglig rutine, hvad enten i gør det på den ene eller
anden måde.

Held og lykke.
Knus fra Käthe.