MS Windows
briani 27239
Ny Powertoys til WInXP
Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 15:40

Hej,

Så skete der vist omsider noget:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>
(Har ikke selv fået det hentet endnu).

Madsen.

Fra : Carl Munk

Dato : 24-04-02 15:55

news:Xns91FAA97952806copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

> Hej,
>
> Så skete der vist omsider noget:
> <http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>
> (Har ikke selv fået det hentet endnu).

Hvad hedder filen, der er ca 10 forskellige at vælge imellem

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-02 16:00

Wed, 24 Apr 2002 14:55:01 +0000 (UTC), skrev "Carl Munk"
<carl@munk.dk>:

>Hvad hedder filen, der er ca 10 forskellige at vælge imellem

Det afhænger jo af, hvad man ønsker.
TweakUi er den man bruger til at lave små ændringer i regedit med
og den, der er vigitgst.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 16:21

Knud Gert Ellentoft skrev:

> TweakUi er den man bruger til at lave små ændringer i regedit med
> og den, der er vigitgst.

Og den hedder nu 2.00.1.0 kan jeg se. Hvad der er sket af ændringer har
jeg endnu ikke opdaget, men det er sikkert nogle bugfixes eller noget i
den stil.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 15:59

Carl Munk skrev:

> Hvad hedder filen, der er ca 10 forskellige at vælge imellem

Alle filerne udgør tilsammen Powertoys. Hvad du har brug for er jo så
op til dig selv. :)
Normalt er TweakUI det folk går efter, men der er nu også mange smarte
funktiner i de andre værktøjer.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-04-02 16:03

Wed, 24 Apr 2002 16:39:35 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

><http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Jep! Tak! Linket til powertoys for Win Xp *Home ed.*, idet det vist
ikke klart fremgår, om det er den samme:

http://www.microsoft.com/WINDOWSXP/home/downloads/powertoys.asp

Før var hele dynen da vist pakket sammen? Nu er det separate downloads
for de forskellige komponenter, f.eks. Tweak UI.

hilsen pl

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 16:53

Peter Loumann skrev:

[Alt-Tab Replacement]

> Nå, den skal jeg ikke nyde noget af. Jeg så en kritik af, at den
> æder resurser uden at give fordel. Jeg kan ikke se, jeg har brug
> for al det stads, så jeg nøjes med TweakUI og superregneren.

Det er jo så dit valg. :)

Nu kunne jeg godt nok bare kigge efter i gemmeren, men var der egentlig
noget der hed HTML Slide Show Wizard i den første Powertoys til XP?
Jeg mener det ikke, men er i tvivl.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 20:14

Peter Loumann skrev:

> Sandsynligvis ikke. Men da jeg ikke lige kan se, at det fremgår
> klart, er det vel sikrest at hente den på den side, der svarer til
> ens windåze.

Det har du sikkert ret i.

Madsen.

Fra : Thore Øivind Snipsta~

Dato : 25-04-02 16:17

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i melding

> Det har du sikkert ret i.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Linkene fører til samme filer.
Lastet ned i fra pro, kikket så på home, og der var linkene til filene
besøkt.
Thore Øivind

Fra : Madsen

Dato : 25-04-02 22:19

Thore Øivind Snipstad skrev:

> Linkene fører til samme filer.
> Lastet ned i fra pro, kikket så på home, og der var linkene til
> filene besøkt.

Okay. Så drejer det sig nok alligevel om samme filer til Pro og
Home versionen, men underligt at MS har givet dem hvert sit link.
Nå, men det er jo Microsoft... :)

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-04-02 22:41

Thu, 25 Apr 2002 23:19:12 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Så drejer det sig nok alligevel om samme filer til Pro og
>Home versionen,

Ja

>men underligt at MS har givet dem hvert sit link.

Nej, ret logisk, når man ser på web-steds opbygning

>Nå, men det er jo Microsoft... :)

Hmmm ...

hilsen pl

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 16:25

Peter Loumann skrev:

> Før var hele dynen da vist pakket sammen? Nu er det separate
> downloads for de forskellige komponenter, f.eks. Tweak UI.

Ja, den første PowerToys til WinXP var pakket sammen i een stor samlet
fil. Hvorfor den ikke er det mere ved jeg ikke, men det er jo egentlig
rart nok at man blot kan hente og installere det man har behov for.
F.eks. har jeg ikke noget at bruger Webcam Timershot, Taskbar Magnifier
og Virtual Desktop Manager til, men resten kan jeg sikkert godt bruge
til noget. Det er dog klart TwaeakUI jeg går efter, men må indrømme at
jeg er vild med Alt-Tab Replacement.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-04-02 16:50

Wed, 24 Apr 2002 17:25:01 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>det er jo egentlig
>rart nok at man blot kan hente og installere det man har behov for.

Ja, en klar forbedring.

Fra : Pico

Dato : 24-04-02 16:46

Madsen wrote:
> Hej,
>
> Så skete der vist omsider noget:
> <http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>
> (Har ikke selv fået det hentet endnu).

Når du har hentet det giver du vel et resyme om evt. forbedringer osv.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 17:47

Pico skrev:

> Når du har hentet det giver du vel et resyme om evt. forbedringer
> osv.

Jeg sidder og roder med det nu. Indtil videre har jeg ikke fundet det
helt vilde, men man må vel formode at der er sket et eller andet.
Der er vel en grund til at MS tog det af programmet i lang tid og nu
har lavet en ny udgave.
TweakUI har jeg ikke fundet nye funktioner i endnu i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 24-04-02 18:40

Madsen wrote:
> Hej,
>
> Så skete der vist omsider noget:
> <http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>
> (Har ikke selv fået det hentet endnu).
Jeg har nu hentet alle 10 filer, afinstalleret den gamle som beskrevet og
installeret de nye på vore 3 computere, men har nu følgende spørgsmål, da
den ene har mistet sit "Windows XP Professional build 2600" nede i højre
hjørne og brugeren meget gerne vil have det der Hvordan genetableres det
for at opnå familiefred
--
NOSPAM
fjernes i e-mail, hvis du skriver mail til mig
Venlig hilsen
Bjarne
EC

Fra : Sune Hansen

Dato : 24-04-02 18:53

jeg har hentet Timershot... Men kører jeg den, skriver den 'No device
Available' !!

selvom der under 'scannere og kameraer' findes mit webcam!!

Nogen der ved hvad der er galt der ???

Mvh. og på forhånd tak

Sune

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 24-04-02 18:57

> [...]
> den ene har mistet sit "Windows XP Professional build 2600" nede i højre
> hjørne og brugeren meget gerne vil have det der Hvordan genetableres
SNIP

Åben Tweak UI, og sæt kryds i "Show Windows Version On Desktop" under
fanebladet General.

Mvh. Jess

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-02 19:02

Wed, 24 Apr 2002 19:39:50 +0200, skrev "[6800] El Capitano"
<elcapitanoNOSPAM@pc.dk>:

>den ene har mistet sit "Windows XP Professional build 2600" nede i højre
>hjørne og brugeren meget gerne vil have det der

General => nederst, sæt et flueben ved »show Windows version on
desktop«.

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 24-04-02 19:35

> General => nederst, sæt et flueben ved »show Windows version on
> desktop«.
Tak til Knud og Jess, men der e r flueben i på alle 3 computere. Prøvede så
at slette fluebenet, genstarte, tweakui igen, flueben i igen, men der er
stadig ikke kommet den tekst med version, på den ene computer som mistede
det efter nyinstalleringen
--
Fjern NO SPAM i emailadresse hvis du skriver til mig
Med venlig hilsen

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 24-04-02 19:53

> [...]
> igen, men der er stadig ikke kommet den tekst med version, på den ene
> computer som mistede det efter nyinstalleringen
Har nu afinstalleret tweakui, redownloaded en ny installeret, genstartet sat
flueben, uden resultat, genstartet, uden resultat, slettet flueben,
gensartet, sat flueben i, genstartet stadig uden at få versionen frem. Jeg
er ikke populær Nogen gode ideer Det er win XP pro DK på alle tre
computere.

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 24-04-02 19:58

> [...]
> slettet flueben, gensartet, sat flueben i, genstartet stadig uden at
> få versionen frem. Jeg er ikke populær Nogen gode ideer Det er

Når nu ikke dette virker på den computer, kan jeg så stole på de andre
indstillinger duer?

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 20:25

[6800] El Capitano skrev:

> Når nu ikke dette virker på den computer, kan jeg så stole på de
> andre indstillinger duer?

Det er meget svært at svare på og specielt vedrørende et værktøj som
blev frigivet i går.

Du har læst det ser står nedenunder funktionen i TweakUI, ikke?
Når du markerer en eller anden funktion så skriver TweakUI hvilke
krav der skal være stillet før funktion virker som den skal.
F.eks. vil 'Show Windows version on desktop' ikke virke hvis 'Web
content / Web indhold' er slået til på desktoppen / skrivebordet.

Madsen.

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 24-04-02 21:12

> [...]
> F.eks. vil 'Show Windows version on desktop' ikke virke hvis 'Web
> content / Web indhold' er slået til på desktoppen / skrivebordet.

Tak fordi du gider forsætte hjælp
ja det har jeg læst, men alle 3 computere har samme indstillinger her i
sektionen (de burde have), men hvor kan jeg kontrollere denne instilling til
web. Den berørte computer havde jo version på skærm i tidligere tweakui, som
jeg mener havde samme krav

Fra : Thore Øivind Snipsta~

Dato : 24-04-02 21:22

"[6800] El Capitano" <elcapitanoNOSPAM@pc.dk> skrev i melding
> [...]
> Bjarne
> EC
> Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Lag en ny desktop i ditt grafikkprogram og skriv inn versjonen der

Thore Øivind

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 24-04-02 22:21

"Thore Øivind Snipstad" <snipstad@tiscali.no> skrev i en meddelelse

> Thore Øivind
Jeg har prøvet 4 forskellige desktopbilleder nu uden resultat på den
computer, de virker på de andre.
Men når computeren har pauseskærm og mus berøres ses versionen på skærmen
brøkdele af sekunder for så at forsvinde.

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 24-04-02 22:28

> [...]
> Men når computeren har pauseskærm og mus berøres ses versionen på
> skærmen brøkdele af sekunder for så at forsvinde.
SÅ VIRKER DET (undskyld de store bogstaver, men er glad) Jeg gik ind i
indstillinger, slog web til, genstartede, slog web fra, genstartede og så
var det der pludselig, og ser efter 4 genstarter ud til at blive
godnat og tak til alle for gode råd

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-04-02 22:34

"[6800] El Capitano" <elcapitanoNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

Kan du ikke køre en Systemgendannelse via Alle
programmer-Tilbehør-Systemværktøjer.
Der kan man normalt vælger at gendanne systemet som det var i indtil flere
dage bagud.
Vælg et gendannelsespunkt, som du med sikkerhed ved lå før du installerede
det anførte.

Kurt

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 21:31

[6800] El Capitano skrev:

> ...men hvor kan jeg kontrollere denne instilling til
> web. Den berørte computer havde jo version på skærm i tidligere
> tweakui, som jeg mener havde samme krav

Jeg ved det ikke. Faktisk troede jeg at man skulle højreklikke et sted
på skrivebordet og fravælge funktionen som i tidligere versioner af
Windows, men det er åbenbart fjernet i WinXP.

I Start > Help and support står der følgende:

Citat start.

To add Web content to your desktop:
Right-click a blank area on the desktop, and then click Properties.
On the Desktop tab, click Customize Desktop.
On the Web tab, click New, and then follow the instructions on your
screen.

Notes
You must be connected to the Internet to add active Web content to your
desktop.
To browse Microsoft's Desktop Gallery Web site, in the New Desktop Item
Wizard, click Visit Gallery. The New Desktop Item Wizard opens when you
click New on the Web tab.
To select a different Web site, type the Web site address, or click
Browse to locate it.

Citat slut.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 24-04-02 17:54

Peter Loumann skrev:

> Linket til powertoys for Win Xp *Home ed.*, idet det vist
> ikke klart fremgår, om det er den samme:
> http://www.microsoft.com/WINDOWSXP/home/downloads/powertoys.asp

Først nu går det faktisk op for mig hvad du skrev. (Jeg er lidt
langsomt opfattende).
Tror du virkelig at det er forskellige versioner afhængig af om man
kører WinXP Home eller XP Pro? Noget kunne jo tyde på det siden der er
lavet to links hos MS, men det var ikke noget jeg var klar over før du
gjorde opmærksom på det. Jeg troede at XP Powertoys var det samme
uanset om man kører Home eller Pro-versionen.
Inde i readme-filen til den Powertoys jeg har hentet (Pro), står der
følgende: 'Microsoft PowerToys for Windows XP' og 'Toys released for
Windows XP Client:'...

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-04-02 18:02

Fra : Pico

Dato : 28-04-02 21:12

Madsen wrote:
> Hej,
>
> Så skete der vist omsider noget:
> <http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>
> (Har ikke selv fået det hentet endnu).

Har du fået prøvet den Madsen og er der nogen forbedring ?
Pico