Rolis programmer forsat
Fra : Muri

Dato : 24-04-02 14:29

Jeg har i går opdateret softwaren i min Nokia 6210 uden problemer.
Min sw var 5.27, jeg opdaterede til 5.56 hvilket er den nyeste.

De nye flash blev lagt ind med Rolis Flasher. (MCU + PPM)

Normale symtomer efter flash: Intet Net og tænd og sluk af sig selv.
Årsag: Faid (Flash Authority Identification Data) skal udregnes påny.

Faid blev udregnet med Rolis Nokia Tool

Mvh
Muri

Tidligere Indlæg

Hej, brug disse programmer, det virker.

Rolis Flasher4.77
Rolis Nokia Tool v1.7b
Nokoto v1.0

Disse 3 programmer kan køre i windows XP også.

Med...

1-Rolis Flasher: Bruger Flasherkabler.
Kan du bruge til at lave backup med, åbne simlock, og lægge anden sw version
ind med, har ikke selv prøvet det sidste. Hvis du skal bruge programmet
under xp, skal du kopiere filen userport.sys fra mappen Dejan2k til
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS og bagefter starte userport.exe(ligger i Dejan2k
mappen også) op. Hermed vil du aktivere sysfilen.

2-Rolis Nokia Tool: Bruger M-bus kabel
Kan du åbne simlock med, udregne faid( ved sw opgradering er det nødvendig),
ændre imei( kan bruges i tilfælde af indlæsning af fremmede backup)

3-Nokoto: Bruger M-Fbus kabel
Er et program hvor du kan læse informationer om din telefon med, f.eks imei
nr, sw version, lidt i stil med logomanager.
Dette er min egen opfindelse, hvis du har en m-fbus datakabel, kan du ved at
bruge nokoto, skifte fra f-bus til m-bus( det gør den helt selv), det er
vigtigt fordi Rolis Nokia Tool skal bruge et m-bus kabel. Jeg ved ikke
hvorfor den bibeholder m-bus funktionen når du går ud af programmet, men det
gør den altså bare.

Hovedregel: LAV ALTID FULD BACKUP

Brug Rolis Flasher
Husk altid at lave en fuld backup, nokia 3310 fuld backup addresse er
200000-400000.
_____________________________________
(Telefonen skal være slukket)

Du skal først vælge Mobile type ( sæt den til 3310), dernæst vælger du i
menuen Flash____ read...... og vælger read addresse som regel skal du ikke
ændre noget, men tjek den alligevel at den står på start 200000 og end
400000, tryk dernæst ok, herefter skal du bare trykke enkelt gang på tænd
knappen på telefonen. Nu venter du til den har læst færdig, når den er
færdig, popper der et vindue op, så du kan gemme backupfilen, gem den et
eller andet sted.

Til en orientering, er det vigtigt at se hvilken sw version du har i
telefonen(*#0000#) de nye sw versioner 5.03, 5.11 og 5.13 har beskyttelse,
men det kan også unlockes, men med anden software(Rolis Nokia Tool). Op til
version 4.45 er der ingen problemer med at unlocke med Rolis flasher. For at
unlocke vælger du i menuen Flash.... Unlock.

Med Rolis Nokia Tool (Telefonen skal være tændt) kan du unlocke ved at
trykke på clear spLock, først tryk på Phone Info fra menuen Read. ( Den kan
også klare nokia 3310 version 5.03, 5.11, 5.13)

Mvh
Muri

Fra : bananclaus

Dato : 09-05-02 23:02

"Muri" skrev d. 24-04-02 14:29 dette indlæg :
> [...]
Den kan
> også klare nokia 3310 version 5.03, 5.11, 5.13)

Kan du hjælpe mig med Nokia tool by Rolis ver. 1,7b?

http://www.kandu.dk/