Sanktioner
Fra : Kim L.

Dato : 24-04-02 14:07

Hej NG

Jeg er ved at undersøge forhold omkring skolebestyrelser i DK.

Har læst en masse om hvem der bestemmer hvad i forholdet
Kommunalbestyrelse - Skolebestyrelse - Skoleleder.

Men hvad nu hvis Skolelederen (eller lærerne) ikke gør som Skolebestyrelsen
ønsker, hvilke sanktionsmuligheder har skolebestyrelsen? Skal det gå igennem
kommunalbestyrelsen?

Hvis der er nogen som kender et sted hvor det er beskrevet, vil jeg gøre
høre om dette!!

M.v.h.

Kim L.

Fra : Rømer

Dato : 24-04-02 17:31

> [...]
Skolebestyrelsen
> ønsker, hvilke sanktionsmuligheder har skolebestyrelsen? Skal det gå

Mig bekendt - og jeg er netop trådt ud efter 8 år i en skolebestyrelse - så
er der i udgangspunktet ingen sanktionsmuligheder.

Man kan som skolebestyrelse naturligvis klage over manglende samarbejde - og
det ville jo så være til bestyrelsens opdraggivere - politikerne - disse
skulle vel så henvende sig via kommunens skoleafdeling - skolechefen. Pålæg.
Ny klage. Nyt pålæg...tjenestemandssag...
Det forekommer mig at være en lang pinefuld død....for bestyrelsen altså...

Men det var vel nemmere at diskutere, hvis man vidste om det bestyrelsen
ønsker er i overensstemmelse med de gældende regler på området i den
aktuelle kommune - bestyrelser får af og til nogle underlige ideer - og det
bør vel også understreges, at bestyrelsen opgave er at udstikke overordnede
retningslinier og ikke detaljerede "gør dit - gør dat" påbud.
Endelig er der områder, hvor bestyrelsen reelt ikke har en sk.. at skulle
have sagt - -

Leo

Fra : Kim L.

Dato : 24-04-02 18:08