SOLTEK 75DRV5
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-04-02 13:45

Hej

Lige følgende spørgsmål

Jeg har et SOLTEK SL-75DRV5
Jeg har en Silent Viking Køler som i BIOS fremkommer med omdrejninger på
0!

Jeg har prøvet en anden Silent VIking. Samme problem.

Jeg har prøvet min COOLER MASTER. Omdrejninger 5550 !

Jeg har prøvet min silent viking i en anden maskine af helt andet
fabrikat, og her viser den også 0.

Så mon ikke Silent Viking har en fejl ???

Jeg har installeret Windows XP på mit SOLTEK SL-75DRV5 mobo med min AMD
XP 1900+.
Den kører bare kanon.

MEN

SiSoft Sanda siger følgende:

1.
Mit ChipSet er et VIA KT266A ?

2.
Min RAM hastighed er 2 x 133 MHz på trods af, at jeg i BIOS har valgt 166
som RAM hastighed.

Jeg har installeret de nyeste 4in1 drivere fra VIA (4.38 (a) 2).

Mit systemn kører upåklageligt og hurtigt.
Mine benchmark er heller ikke dårligere, men måske heller ikke
imponerende.

Andre der har nogen erfaringer / gode råd ?

--
Best Regards / Med venlig hilsen
___________

Fra : A. Aberin

Dato : 24-04-02 19:06

"Michael Vilhelmsen" <Michael.Vilhelmsen.NoSpam@Microcom.Com> wrote in
message news:Xns91FA95FFDA5E4MichaelVilhelmsenNoS@212.54.64.135...
> [...]
> Mine benchmark er heller ikke dårligere, men måske heller ikke
> imponerende.
>

> Andre der har nogen erfaringer / gode råd ?

Jeg har nøjagtig samme problem, XP1800+ & SL-75DRV5 & Silent Viking &
Twinmos PC2700 RAM.
Jeg har også installeret 4in1 driverne samt opdateret bios'en i
motherboardet, men jeg får også stadig et omdrejningstal på o for min Silent
Viking.
Men hvis jeg tjekker i Motherboard Monitor, så kan jeg aflæse blæseren på
Silent Vikingen til ca. 2200 RPM.

En af mine kammerater fortalte mig at SiSoft endnu hverken kan genkende
PC2700 RAM eller VIA's KT333.
Ifølge dem skulle KT333 have en eller anden samme komponent som KT266A, og
det nye chipset bliver derfor genkendt som det gamle.
Jeg vist ikke, at de havde tænkt sig at rette det mht. chipsettet, men mon
ikke snart der kommer en opdateret version mht. PC2700 RAM.

Mvh. AFA

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 25-04-02 08:02

"A. Aberin" <aberin@tiscali.dk> wrote in
> [...]
> Silent Viking.
> Men hvis jeg tjekker i Motherboard Monitor, så kan jeg aflæse blæseren

Hvad er er Motherboard Monitor ?

Jeg får i BIOS 0.
Og det medfølgende program (SmartGuardian) melder ligeledes 0.

Fra : A. Aberin

Dato : 25-04-02 08:37

> Hvad er er Motherboard Monitor ?
>
> Jeg får i BIOS 0.
> Og det medfølgende program (SmartGuardian) melder ligeledes 0.

Et program til at aflæse f.eks. omdrejningstal på blæser, temperature, m.m.
Prøv at tjek: http://mbm.livewiredev.com/

AFA

Fra : Jakob M

Dato : 25-04-02 00:46

Michael Vilhelmsen wrote:
> Jeg har prøvet min silent viking i en anden maskine af helt andet
> fabrikat, og her viser den også 0.
>
> Så mon ikke Silent Viking har en fejl ???

Nej, det er fordi bundkortet ikke kan læse omdrejningstal under ca.
2600. Jeg har også et Soltek (75KAV) og en 80mm blæser der normalt kører
2800 ved 12V. Når jeg så skruer ned for den går måleren også i 0 selv om
den kører. Det sker ca. omkring 2600, alt under det bliver til 0.

Mvh
Jakob

--
"I have a plan so cunning, you can put a tail on it, and call it a
weasel", Lord Blackadder.

Fra : A. Aberin

Dato : 25-04-02 08:39

> [...]
> 2800 ved 12V. Når jeg så skruer ned for den går måleren også i 0 selv om
> den kører. Det sker ca. omkring 2600, alt under det bliver til 0.

Tak for det, jeg må næsten formode, at det også gælder for SL-75DRV5, idet
mine fans har kun omdrejningstal på ca. 2200 Rpm.
I Motherboard Monitor og lignende programmer aflæses fans'ne fint, men i
bios'en er det som sagt 0.

AFA

Fra : Jimmy

Dato : 29-04-02 17:43

Hej
Jeg har netop samlet en pc med Soltek 75DRV5 & Silent Viking køler, og kan
heller ikke få den til at vise omdrejninger i bios. Da jeg monterede en
Silent Viking i min PC med Epox 8KHA+ viste den også 0 omd. i bios, så det
kan nok ikke være anderledes. Jeg ved ikke om nogen andre kan aflæse så lave
omdrejningstal i bios?
Venlig hilsen Jimmy Petersen