Mandrake
Fra : S@ndman

Dato : 24-04-02 12:22

Hejsa,

Hvordan ser man de andre computere på et netværk i Mandrake...??

Jimmy

Fra : S@ndman

Dato : 24-04-02 12:41

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Hvordan ser man de andre computere på et netværk i Mandrake...??
>
> Jimmy
>
> Hejsa,

Er der også en måde hvorpå man kan åbne en windows cd...?? Jeg har IBM
director som jeg ikke kan installere....

Fra : S@ndman

Dato : 24-04-02 12:45

Hejsa,

Den kan ingenting finde, den skriver:

Unable to run the command
specified. The file or directory
file:/mnt/cdrom does not exist

Jimmy

Fra : S@ndman

Dato : 24-04-02 12:50

> Hejsa,

> [...]
Hejsa,

Nu har jeg fundet lidt rundt i Mandrake, jeg skal bruge en driver til mit LG
CD-ROM drev.....nogen der ved hvor jeg kan finde det....??

Jimmy

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 24-04-02 16:03

> Hejsa,
>
> Nu har jeg fundet lidt rundt i Mandrake, jeg skal bruge en driver til mit
> LG CD-ROM drev.....nogen der ved hvor jeg kan finde det....??

Øhhh, alle ide cdromdrev bruger samme driver. Findes /mnt/cdrom ikke? jeg
tror det er en fejl. Ellers må du selv lave det (som root) og tilføje
cdromdrevet i /etc/fstab

Bjørn

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 24-04-02 16:00

On Wed, 24 Apr 2002 13:44:42 +0200, S@ndman <sandman@ofir.dk> wrote:
> [...]

Den?

Hvad siger "/etc/fstab" til hvor dit cdrom drev bliver mountet
henne? Og hvad hedder devicet ?

"/dev/cdrom" er normalt et symbolsk link til det rigtige device.

Læs manpagen til fstab og mount. Det er en begyndelse.

--

/wojci at wojci dot dk

One must suffer before enlightenment.