Sognepræst Jørgen Kampmann
Fra : Betty Nielsen

Dato : 24-04-02 10:55

Jeg søger oplysninger om sognepræst Jørgen Kampmanns plejebarn, Anne
Cathrine Elisabeth Andrup, anført i FT 1801 som hans søskendebarns datter på
13 år. Jeg ville gerne have de oplysninger der måtte være omkring hendes
konfirmation.

Den 21.4.1804 bliver (iflg. IGI) Lise Andrup og Andreas Møller viet i
Klinte Sogn. Hvad står der anført i forbindelse med denne vielse.

Er der nogen der vil lave nogle opslag i kirkebog fra Klinte Sogn.

På forhånd tak.

Betty Nielsen
befinn@post.tele.dk

Fra : Jan Tuxen

Dato : 24-04-02 16:47

On 24 Apr 2002 02:54:39 -0700, betty_nielsen@yahoo.dk (Betty Nielsen)
wrote:

> [...]
>Klinte Sogn. Hvad står der anført i forbindelse med denne vielse.
>
>Er der nogen der vil lave nogle opslag i kirkebog fra Klinte Sogn.

Det er ikke givet, at opslaget om konfirmationen skal laves i Klinte.
Efter de oplysninger jeg har, var Jørgen Kampmann sognepræst i
nabosognet Grindløse 1790-1807.

--
Jan Tuxen
mailto:jan.tuxen@get2net.dk

Fra : Betty Nielsen

Dato : 27-04-02 14:32

Jan Tuxen <jan.tuxen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mgkdcuse951sduv8eivl2jog0uk35rc5j4@4ax.com...

> Det er ikke givet, at opslaget om konfirmationen skal laves i Klinte.
> Efter de oplysninger jeg har, var Jørgen Kampmann sognepræst i
> [...]

Du kan have ret i, at konfirmationen måske skal findes i Grindløse. Klinte
og Grindløse var/er iflg. Trap et pastorat. Jeg har bare antaget, at det
ville være i det sogn hvor familien havde bopæl iflg. FT.

Jeg kan af din hjemmeside se, at du ikke har nogen vielsesdato for Jørgen
Kampmann og Martha Angel. Iflg. IGI skulle det være den 27.7-1787 i Sneum,
Ribe, men jeg har ikke kontorelleret det.

Dette par skulle også iflg. dine optegnelser have to børn.

Iflg. "Slægten Kampmanns Stamtavle 1884 af N.Ø. Kampmann" "- Havde han nok
ingen børn", men bemærker, at der i Berl. Tid. indkaldes en Julie Sophie
Elisabeth Kampmann af Magistraten i København til at hæve 4 Rd. 15 Sk. i
Overformynderiet af hendes arb efter sognepræst Kampmann og Hustru Marthe
Angel. Hvem denne Julie S.E.K. er, vides ikke.

Hun er ikke umiddelbart identisk med den person jeg søger oplysninger om,
men er der andre der ved hvem hun er.

Venlig hilsen
Betty Nielsen, Frederikshavn
befinn@post.tele.dk

Fra : Jan Tuxen

Dato : 27-04-02 22:17

On Sat, 27 Apr 2002 15:32:05 +0200, "Betty Nielsen"
<befinn@post.tele.dk> wrote:

>Jeg kan af din hjemmeside se, at du ikke har nogen vielsesdato for Jørgen
>Kampmann og Martha Angel. Iflg. IGI skulle det være den 27.7-1787 i Sneum,
>Ribe, men jeg har ikke kontorelleret det.

Der ville jeg ikke have fundet på at lede efter ham. Iflg. Wiberg kom
han til Klinte og Grindløse som sognepræst 2/10 1790 fra en
tilsvarende stilling i Tønning-T. (Tønning-Træden i Tyrsting herred,
Skanderborg Amt?), som han tiltrådte 1/6 1787.

>Dette par skulle også iflg. dine optegnelser have to børn.

Her er jeg meget usikker. Min kilde til dette er Mogens Bugge:
Schjerven i Lardal. Bugge hører ikke til de mest troværdige
slægtsforskere.
Wiberg skriver u.B.

Mon ikke der er tale om to pleje/adoptivdøtre, som Betty antyder?