BT848 (tv-kort), kernel 2.2.17, kernel 2.4~
Fra : Henrik Bøgh

Dato : 04-02-01 10:45

Ja hvad gemmer der sig så under dette underlige subject?!??

Jo altså:

I kernel 2.2.17 havde jeg en valgmulighed der hed CONFIG_VIDEO_BT848 - kunne
sættes til 'y' eller 'm' eller slet ikke. Jeg havde sat den til 'y'.
Jeg havde via Debians pakke-system installeret XawTV 3.06-3 og det var gået
problemfrit.
Når jeg startede XawTV op kom der sørme også et billede. Dejligt. Men jeg
kunne ikke skifte kanal. Lige meget hvad jeg prøvede kunne jeg ikke skifte
kanal. Jeg kunne altså kun se den kanal som jeg havde valgt når jeg brugete
WinTV i windows. Lidt besværligt at genstarte maskinen to gange bare for at
skifte kanal. Nå jeg havde på det tidspunkt kun to så det betød ikke så
meget endda.
Derfor spørgsmål et: Hvorfor kunne/kan jeg ikke skifte kanal med XawTV?!??

Så gik der lang tid hvor jeg slet ikke så TV via TV-kortet så jeg glemte alt
om det. I mellemtiden nåede jeg til kernel 2.4.0 (har aldrig brugt 2.2.18 -
2.2.17 kørte jo perfekt og alt var understøttet) - og kom i tanke om mit
TV-kort igen. Nå så måtte jeg hellere vælge det - har var valgmuligheden
bare væk. Og så kom jeg til spørgsmål to: Hvor er understøttelsen for
BT848-chippen blevet af i 2.4.0 - er den ude af selve kernen og skal
patches?!??

--
Med Venlig Hilsen / Regards
Henrik Bøgh - h_nospam_@boegh.net | http://henrik.boegh.net/

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 04-02-01 18:00

In article <Pw9f6.13564$zw.218916@twister.sunsite.dk>, "Henrik Bøgh"
<h_nospam_@boegh.net> wrote:

Hvor er understøttelsen for
> BT848-chippen blevet af i 2.4.0 - er den ude af selve kernen og skal
> patches?!??

Den skal ikke patches eller noget.
Video4Linux ligger under Multimedia Devices i menuconfig hvor du så kan
slå det til.

// Jonas Pedersen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-02-01 16:56

"Jonas Pedersen" <jonas@chown.dk> wrote in message

[...]

> Den skal ikke patches eller noget.
> Video4Linux ligger under Multimedia Devices i menuconfig hvor du så kan
> slå det til.
Når I2C bit-banging interfaces er slået til :)

Fra : Andreas Hinz

Dato : 04-02-01 22:29

In article <Pw9f6.13564$zw.218916@twister.sunsite.dk>, Henrik Bøgh wrote:

>Hvor er understøttelsen for BT848-chippen blevet af i 2.4.0

Hej,
prøv make menuconfig -> Character devices -> I2C ->
I2C bit-banging interfaces.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz, ACCI Aps

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-02-01 16:55

"Andreas Hinz" <news1@accci.dk> wrote in message

> Hej,
> prøv make menuconfig -> Character devices -> I2C ->
> I2C bit-banging interfaces.
Yups - så kom den under Multimedia devices/Video For Linux. Takker mange
gange.

Fra : wojci

Dato : 06-02-01 00:02

<h_nospam_@boegh.net> wrote:

> [...]
> bare væk. Og så kom jeg til spørgsmål to: Hvor er understøttelsen for
> BT848-chippen blevet af i 2.4.0 - er den ude af selve kernen og skal

Den er der stadigvæk : Multimedia devices/Video For Linux/BT848 Video For
linux

Det er nok nemmest at finde hvis du bruger 'make xconfig'

Der er docs i '/usr/src/linux/Documentation/video4linux/bttv/'. Læs dem :)

--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-02-01 16:57

"wojci" <wojci@wojci.dk> wrote in message

[...]

> Den er der stadigvæk : Multimedia devices/Video For Linux/BT848 Video For
> linux
I2C bit-banging interfaces skulle bare lige slået til først :)

> Det er nok nemmest at finde hvis du bruger 'make xconfig'
Eller menuconfig

[...]