Babymad
Fra : Anja

Dato : 24-04-02 08:47

Hej NG

Er der ikke nogen som har nogle gode ideer til babymad - min søn er begyndt
at spise grød og jeg har indtil nu købt de færdige. I dag skal han have
kartoffelmos for første gang, hvad er godt at putte i? Hvad med afføringen?
Hvor hurtigt er det den ændre sig? Skal jeg give laktolose på forhånd hvis
han tidligere har haft problemer med at komme af med afføringen?

På forhånd tak
Anja

Fra : Mark Schiller

Dato : 24-04-02 10:52

Wed, 24 Apr 2002 09:46:41 +0200, berigede "Anja" <aholdum@hotmail.com>
dk.familie.barn med:

>Er der ikke nogen som har nogle gode ideer til babymad ...............

Vi ønskede os (og fik) Charlotte Nowak's "Mam!" - den ser ud til, at
være liiiiige dét, vi får brug for når vi komme dertil

Snippet fra: http://www.voresborn.dk/siab.jsp?o_id=11771

   "Mam!
   - unik kogebog til børnefamilien

   Kun det bedste er godt nok, når det gælder dit barn!
   Kok Charlotte Nowak har i samarbejde med magasinerne Vores Børn
   og Spis Med skabt en helt fantastisk kogebog med inspiration til

   mad til de helt små babyer, og til de lidt større børn - ja,
   såmænd til hele familien.

   Fast ryg/64 sider
   Pris kun kr. 149,-
   + forsendelse kr. 15,-"

/Mark

--
Bliv medlem af FarKlubben - en elektronisk fædregruppe.

Send email til: farklubben-subscribe@yahoogrupper.dk

Fra : Anja

Dato : 24-04-02 11:22

Tak
Det var lige det jeg søgte.

Anja

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 24-04-02 16:21

"Anja" <aholdum@hotmail.com> skrev...

> I dag skal han have
> kartoffelmos for første gang, hvad er godt at putte i? Hvad med
afføringen?

Den skal du nok i hvert fald ikke putte i.

(Sorry, kunne ikke dy mig

Christina

Fra : Ida Nielsen

Dato : 24-04-02 16:35

Gulerødder, dem var chr. meget glade for. De er lidt søde i smagen og så har
de sådan en fin farve som er meget spændende at smage på

Hilsen
Ida

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 24-04-02 13:29

Anja wrote:

> [...]
> at spise grød og jeg har indtil nu købt de færdige. I dag skal han have
> kartoffelmos for første gang, hvad er godt at putte i?

Hvad som helst, der kan moses Gulerødder, ærter, broccoli, blomkål

Det er i øvrigt et godt tidspunkt, for når det senere på sommeren bliver
majssæson, så vil han være klar til at gnave på dem selv. *Det* er guf.

> Hvad med afføringen?
> Hvor hurtigt er det den ændre sig?

Det går tjep. En dag eller to, vil jeg skyde på.

> Skal jeg give laktolose på forhånd hvis
> han tidligere har haft problemer med at komme af med afføringen?

Det er (heldigvis) uden for mit erfaringsområde.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.dk | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Dorte Sahl

Dato : 26-04-02 15:25

> [...]
> Hvor hurtigt er det den ændre sig? Skal jeg give laktolose på forhånd hvis
> han tidligere har haft problemer med at komme af med afføringen?

Hej Anja

Jeg vil råde dig til at købe en stavblender, hvis du ikke allerede har en.
Kog lidt grøntsager (uden salt)- start med kartofler - og blend dem sammen
med lidt af kogevandet. Konsistensen afhænger af hvor lang tid du blender og
hvor meget vand du hælder i. Put en god smørklat i, og du er kørende. Hvis
din søns mave ikke reagerer voldsomt på kartoffelmosen, kan du efter et par
dage prøve at putte lidt gulerod i. Og så fremdeles, med forskellige
grøntsager.

Mange hilsner Dorte

Fra : Kursist

Dato : 06-05-02 09:33

> [...]
> Anja
>
> Prøv at gå på biblioteket, spørg efter bogen "mad 0 - 3 år, der er maseer
af gode op skrifter på hjemmelavet mad til de små
Hilsen Ulla