Antal brugere i Access
Fra : Thomas Julø

Dato : 24-04-02 07:32

Halløjsa.

Hvor mange samtidige brugere kan der være i en Access 2k db før den begynder
at gøre knuder ??

Hilsen

Thomas Julø

(fjern banan fre E-mailadresssen)

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 24-04-02 09:24

Thomas Julø <tkj@imagebanan.dk> wrote:
> Halløjsa.
>
> Hvor mange samtidige brugere kan der være i en Access 2k db før
> den begynder at gøre knuder ??
>
> Hilsen
>
> Thomas Julø
Hej Thomas

Det kommer meget an på, hvordan database er designet (database
design, forespørgsler mm.), og på hvilken måde brugerne bruger
databasen (hvis hver bruger belaster systemet meget, vil dette
selvfølgeligt nedsætte antallet af samtidige brugere).

Jeg har selv selv bygget systemer, hvor der sidder op til 50
personer med "normal" belastning og som kører uden problemer. Men
jeg tror ikke at der skal mange flere personer på databasen, før der
begynder at komme problemer . Access har en teoretisk øvre grænse
på 255 samtidige brugere (på grund af den
..ldb -postlåsningsoplysninger - fil som oprettes i mappen), men du
kommer nok aldrig over 60-70. Omvendt ved en dårlig designet
database, har jeg set folk komme i problemer allerede ved omkring
5-10 personer. Disse tal passer godt overens med de erfaringer som
"guderne" fra comp.databases.ms-access har gjort sig .

FUT: dk.edb.database.ms-access
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Peter

Dato : 24-04-02 15:19

---klip---
> Det kommer meget an på, hvordan database er designet (database
> design, forespørgsler mm.),
---klip---

Hvilke designmæssige aspekter kan have en negativ indvirkning på en
databases skalerbarhed (her tænker jeg på antal samtidige brugere)? Er
MySQL databaser, generelt, mere skalerbare end Ms-Access databaser
(kan de håndtere flere samtidige brugere end ms-access)?

På forhånd tak
Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-04-02 15:33

"Peter" <ptrlsn@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> MySQL databaser, generelt, mere skalerbare end Ms-Access databaser
> (kan de håndtere flere samtidige brugere end ms-access)?

Access er lidt speciel idet den er rent filbaseret
Alt andet lige vil mySQL kunne håndtere flere brugere

mvh/Peter Lykkegaard