Vedr. IBM Harddisk og Garanti ?
Fra : Dr. Koch

Dato : 23-04-02 23:08

Jeg har en IBM Deskstar (tror jeg nok den hedder) hvor der er en dato på
(fra 2001)... Der står ikke om det er den dato hvor garantien udløber, eller
hvor garantien starter ? Er der en der ved dette nærmere ???
Hvor skal jeg henvende mig hvis jeg skal have den byttet - kan det gøres via
den danske IBM hjemmeside eller skal det være den internationale ?
Jeg håber der er en der kan hjælpe mig..

Mvh
Lars

Fra : Anders H Lund

Dato : 24-04-02 05:37

" Dr. Koch" <XXXlkh79@hotmail.com> wrote in message
> [...]
eller
> hvor garantien starter ? Er der en der ved dette nærmere ???

Der er 3 eller 5 års garanti på sådanne diske...

> Hvor skal jeg henvende mig hvis jeg skal have den byttet - kan det gøres
via
> den danske IBM hjemmeside eller skal det være den internationale ?
> Jeg håber der er en der kan hjælpe mig..

Endten direkte hos IBM, eller hos en IBM partner:
http://www-5.ibm.com/dk/partners/

Hvisk du har en faktura, så ville det hjælpe meget! Evt. få den byttet hvor
den er købt. :)

Fra : Dr. Koch

Dato : 24-04-02 06:08

> Hvisk du har en faktura, så ville det hjælpe meget! Evt. få den byttet
hvor

Det har jeg desværre ikke da den er købt over nettet (edb.marked.dk)... Men
det vil sige at den dato der står på Harddisken er den dato hvor harddisken
er produceret - har jeg forstået dette korrekt. Altså jeg kan få disken
byttet, da den ikke virker korrekt ?

Lars

Fra : Leony

Dato : 24-04-02 08:14

"Anders H Lund" <get2meat@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er 3 eller 5 års garanti på sådanne diske...

Hvis det er en OEM model (fra Compaq og lignende), så er der kun 1 års
garanti.

For at sende disken tilbage skal du udfylde en RMA.
Dette kan gøres her:
http://www.ibm.com/storage/warranty/

Kig i dk.edb.hardware.drev
Der er mange tråde om hvordan man sender tilbage til IBM.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/