TINY Personal Firewall
Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 04-02-01 08:27

Go´ da i stuen

Er der nogen, der kender noget til TINY Personal Firewall fra
http://www.tinysoftware.com/ ??? ("lillebror" til Winroute)

Fordele / ulemper i forhold til ZoneAlarm ??

/Peer

Peer Krogh Petersen

peer@petersen.mail.dk

Fra : Frans Jensen

Dato : 04-02-01 11:18

On Sun, 4 Feb 2001 08:27:22 +0100, "Peer Krogh Petersen"
<peer@petersen.mail.dk> wrote:

>Er der nogen, der kender noget til TINY Personal Firewall fra
>http://www.tinysoftware.com/ ??? ("lillebror" til Winroute)

den kører lige nu hos mig, så måske man kunne friste
dblb81@hotmail.com (Daniel Blankensteiner)
til at forsøge sig igen på

62.242.32.205

FTP er åben på port 21 server kører
Host Name:62.242.32.205
UserID:usenet
Password:usenet

HTTP er åben på port 80 Apache kører

hvor sikker den er, vil vise sig, men den er meget nem at
konfigurere, med regler for hvem og hvad der tillades adgang for

>Fordele / ulemper i forhold til ZoneAlarm ??

den burde omdøbes til Zone_larm_

de første timer man har den kørende er uhyggelige, da den kommer
med popups om alt muligt, også helt legale requests og
"keepalive" forespørgsler

--
Filter: Postings With "Sv:" In Subjectline Are Redirected To /dev/null
I demand the right to keep and arm bears

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 04-02-01 11:54

On Sun, 04 Feb 2001 11:18:29 +0100, Frans Jensen
<NOSPAM@jensen.subnet.dk> wrote:

>den kører lige nu hos mig, så måske man kunne friste
>dblb81@hotmail.com (Daniel Blankensteiner)
>til at forsøge sig igen på
>
>62.242.32.205

Jeg vil prøve, men jeg gør intet for at skjule min IP og jeg vil
benytte mig af portscanning, da jeg er lidt doven
Jeg vil kigge, men ikke røre af sikkerhedsmæssige årsager (intet på
skrift).

mvh
D.B

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 04-02-01 12:20

O.K, her kommer det så, alt sammen på lovligvis:
Du får lige nogle hjemmesider til steder hvor du kan søge efter bugs
og fixes til alt(næsten).
http://www.securityfocus.com/
http://www.antionline.com/

220 Welcome to Koldbyonline 128kb/sec. line by G6 FTP Server ready ...
user guest
331 Password required for guest.
pass guest
230 User guest logged in.
syst
215 UNIX Type: L8
stat
221-G6 FTP Server v2.0 (RC1)
221-LocalHost Name : Frans Jensen
221-User : guest
221-Client IP : 194.182.60.154
221-Session Stat ---
221- Client Uploaded : 0 Kbytes
221- Client Downloaded : 0 Kbytes
221- Average Download Speed :0,00 KBytes/s
221- Average Upload Speed :0,00 KBytes/s
221-Overall Stat ---
221- Client Uploaded : 11,83 Kbytes
221- Client Downloaded : 0,00 Kbytes
221 [End of Status].
pwd
257 "/D:/ftp/cracks" is current directory.

Som du kan se, ved jeg nu dit OS og ftp-server version, så er det bare
at finde en exploit.
Syst og stat skal du ligesom du har gjort ved cwd, retr og andre,
deaktivere.

Med venlig hilsen
D.B

Fra : Frans Jensen

Dato : 04-02-01 17:45

On Sun, 04 Feb 2001 11:20:17 GMT, dblb81@hotmail.com (Daniel
Blankensteiner) wrote:

>O.K, her kommer det så, alt sammen på lovligvis:
>Du får lige nogle hjemmesider til steder hvor du kan søge efter bugs
> [...]

tak, det vil jeg se på

>215 UNIX Type: L8

det er sgu l*gn