DNS BIND
Fra : Mr Anderson

Dato : 03-02-01 17:26

Min BlackICE melder om DNS BIND version request, og hvad er det så ?

Fra : Troels Arvin

Dato : 04-02-01 19:17

On <IZ6f6.7346$H74.72936@news101.telia.com>, "Mr Anderson"
<anderson@mailme.dk> wrote:

> Min BlackICE melder om DNS BIND version request, og hvad er det så ?
Der er tale om én, der prøver at se, om du har "Bind" installeret, og i
givet fald hvilken version.

Bind er noget nameserver-software, som er meget udbredt (særligt på
unix-systemer), og hvori der for nylig blev opdaget nogle ret alvorlige
sikkerhedsfejl.

Det er et næsten éntydigt tegn på, at en eller anden prøver at finde en
sårbarhed i dit system: Han/hun ville se, om du har Bind installeret - og
i givet fald om du har sørget for at få opdateret den til en version uden
nævnte sikkerhedsfejl.

På trods af, at dette forekommer stærkt provokerende, er det
sandsynligvis ikke ulovligt.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 05-02-01 00:27

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote:

> På trods af, at dette forekommer stærkt provokerende, er det
> sandsynligvis ikke ulovligt.

Det kunne fx være en, der bare ville se, hvor mange, der var sårbare
endnu.

Nogen større amerikanske udbydere skannede vist deres kunders
DNS-servere.

PGP ID: 0x79701FB3 FP: 14CE E6BA 29CC 4ECE D7A3 30D3 FB74 A1CB 7970 1FB3