USB port igennem Com port, hvad så?
Fra : Brian Nilsson

Dato : 23-04-02 19:15

Hej.

Er det muligt at koble et USB stik til en Com port på sin computer, via
f.eks. en et stik?

Hvis ja, hvad er så data-hastigheden fald (0 - 25 - 50 - 75 - 99,99 %)?

På forhånd tak ...

- mvh. Brian Nilsson -
http://home.worldonline.dk/~brianjon/ng/visitkort.htm

Fra : [5250] Jens

Dato : 24-04-02 01:46

Brian Nilsson wrote:
> Hej.
>
> Er det muligt at koble et USB stik til en Com port på sin computer, via
> f.eks. en et stik?

Jeg har ikke set sådan en tingest nogen steder, men jeg vil da ikke
udelukke at den findes.
Den vil dog nok være alt for dyr til at tage i betragtning.
Istedet findes der PCI-indstikskort med USB porte.
Med sådan en mister du ikke nogen hastighed.

> Hvis ja, hvad er så data-hastigheden fald (0 - 25 - 50 - 75 - 99,99 %)?

Mindes at den højeste hastighed jeg har set for en seriel port er 960
Kbit/s, så det ville være 960/1200 = 80 % (ideelt set. I virkeligheden
nok nærmere 70-75%)
Forudsat at sådan et stykke hardware findes.

Fra : Martin S.

Dato : 24-04-02 22:36

Der findes en com-usb konverter.. koster ca. 700 kr. så vidt jeg husker.
Umiddelbart kan jeg forestille mig at hastigheden bliver som com-portens..
dvs. latterlig. 100 KB/s.. eller noget. Så det kan absolut ikke anbefales.
Mvh. Martin