Hansen og Sørensen fra Hillerød
Fra : Sm

Dato : 23-04-02 18:40

Mine oldeforældre.
Hans Christoffer Hansen.....født 1855 - Død 21 okt 1912 i Hillerød, begravet
Nyhuse Kirkegård.
Hustruen
Ane Kirsine Sørensen......født 1855 - Død 8. nov 1922, begravet Nyhuse
Kirkegård, Hillerød.
Det jeg søger er aner til disse 2 personer samt hvorfra de stammer.

Hilsen

Steen

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 23-04-02 18:58

Hej Steen

Der er muligheder for at finde ud af det på http://www.familysearch.org hvor
du klikker dig ind på siden Search, som fører dig ind på søgesiden hvor du
kan søge på dine oldeforældre

En anden mulighed er Landsarkivet for Sjælland, Lolland-Falster og Bornholm
på Jagtvej i København, som har Kontraministerialbøger (degnens kopi af
kirkebøgerne) for arkivets område. Disse skal afleveres efter 30 år til
pågældende områdes landsarkiv, selvom jeg har fået at vide at det er 50 år
på Landsarkivet for Fyn i Odense. Hovedministerialbøgerne som føres af
præsten skal afleveres efter 110 år til det pågældende områdes landsarkiv.
Kun i Odense kan man selv hente bøgerne, medens man på de andre arkiver skal
have personalet til at hjælpe med at finde dem frem, ifølge det udmærkede
hefte "Slægtsforskning på PC" af Ove Lauridsen fra forlaget IDG.

Med venlig hilsen

Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370
Mailinglist: