cron troubles?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 23-04-02 17:32

Hejsa NG,

Jeg har oprettet et cronjob sådan med "crontab -u root -e" og skrevet
følgende i filen:

*/5 * * * * root echo "job afviklet"

og derefter genstartet cron, hvorpå jeg spændt har kigget på skærmen og
ventet på "job afviklet". Men der sker ingenting? Jeg ar husket linieskift i
filen.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-04-02 17:42

On Tue, 23 Apr 2002 18:32:02 +0200, Tonni Aagesen wrote:

> Jeg har oprettet et cronjob sådan med "crontab -u root -e" og
> skrevet følgende i filen:

> */5 * * * * root echo "job afviklet"

Fjern "root ".

> og derefter genstartet cron,

Hvad genstarter du cron for?

> hvorpå jeg spændt har kigget på skærmen

Hvad kigger du på skærmen for? Kig i roots inbox.

Og læs crontab(5) og crontab(1)

Mvh.

--
"Ett, två, tre, pang på rödbetan." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 23-04-02 18:10

"Adam Sjøgren" <spamtrap@koldfront.dk> skrev i en meddelelse

> Fjern "root ".

Done...

> Hvad genstarter du cron for?

Gammel windowsvane

> Hvad kigger du på skærmen for? Kig i roots inbox.

Output: No mail for root

Så vidt jeg husker, satte jeg ikke postfix op. Hvordan er det nu man
rekonfigurerer en pakke i Debian?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-04-02 18:18

Tonni Aagesen skrev:

> Hvordan er det nu man rekonfigurerer en pakke i Debian?

$ whatis dpkg-reconfigure
dpkg-reconfigure (8) - reconfigure an already installed package
$

// Klaus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-04-02 18:19

On Tue, 23 Apr 2002 19:10:15 +0200, Tonni Aagesen wrote:

> Så vidt jeg husker, satte jeg ikke postfix op. Hvordan er det nu man
> rekonfigurerer en pakke i Debian?

dpkg-reconfigure

Mvh.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-04-02 18:33

On Tue, 23 Apr 2002 19:17:58 +0200, Klaus Alexander Seistrup wrote:

> $ whatis dpkg-reconfigure dpkg-reconfigure (8) - reconfigure an
> already installed package $

Og endnu bedre, til når man ikke kan huske hvad kommandoen hedder:

virgil$ apropos reconfigure
defoma-reconfigure (1) - Reconfigure all from zero.
dpkg-preconfigure (8) - let packages ask questions prior to their installation
dpkg-reconfigure (8) - reconfigure an already installed package
XReconfigureWMWindow (3x) - manipulate top-level windows
virgil$

Mvh.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 23-04-02 19:03

> [...]
> dpkg-reconfigure (8) - reconfigure an already installed package
> XReconfigureWMWindow (3x) - manipulate top-level windows

Tak for "guldkornene"

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>