Afmontering af blæser?
Fra : Falcon

Dato : 23-04-02 16:24

Jeg har et Soltek SL-75DRV bundkort med en MD XP 1600+
processor hvorpå der er monteret en blæser der larmer ad hekkenfeldt
til. Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men det er en ordentlig
moppedreng på omkring 8x8x8 cm, og den var næsten umulig at sætte på i
sin tid. Hvordan afmonterer jeg den nemmest UDEN at ødelægge CPu'en,
og hvis det lykkes, hvilken blæser kan I så anbefale.
Jeg har flere kammerater som kører med P4 maskiner, og de er så at
sige lydløse. Er det min blæser det er galt med eller er det en AMD
sygdom?

Falcon

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-02 12:09

"Falcon" <Falcon@post5.tele.dk> wrote in message
> Jeg har flere kammerater som kører med P4 maskiner, og de er så at
> sige lydløse. Er det min blæser det er galt med eller er det en AMD
> sygdom?

Blæseren er ikke en der leveres af processorfabrikanten. Køb en ordentlig
blæser hos Studiedata.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Falcon

Dato : 24-04-02 21:16

On Wed, 24 Apr 2002 13:08:45 +0200, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>"Falcon" <Falcon@post5.tele.dk> wrote in message
>
>Blæseren er ikke en der leveres af processorfabrikanten. Køb en ordentlig
>blæser hos Studiedata

Jeg mente heller ikke at den var leveret af AMD, blot at jeg har hørt
at AMD skulle larme mere end P4, selvom jeg synes det lyder mærkeligt.
Jeg "mener" at kunne huske noget med at det er en Volcano blæser (kan
det passe) der er monteret.

Hvad vil du anbefale af køler der udover selfølgelig skal køle
optimalt, også er mega lydløs?

Falcon

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-02 23:03

> at AMD skulle larme mere end P4, selvom jeg synes det lyder mærkeligt.

Processoren siger ikke en lyd. Og blæseren vælger man selv.

> Hvad vil du anbefale af køler der udover selfølgelig skal køle
> optimalt, også er mega lydløs?

Vandkøling eller Silent Viking (Thermal Take, AFAIK).